x تبلیغات
fahime

شیوه چسباندن محافظ تبلت

 

%D8%B1%D8%A7%D9%87%D9%86%D9%85%D8%A7%DB%8C-%D8%AE%D8%B1%DB%8C%D8%AF-%D8%A8%D8%B1%DA%86%D8%B3%D8%A8-%D9%85%D8%AD%D8%A7%D9%81%D8%B8-%D9%85%D9%88%D8%A8%D8%A7%DB%8C%D9%84-%D9%88-%D8%AA%D8%A8%D9%84%D8%AA.jpg

 

 

اگر چه بیشتر شرکت های تولید کننده گوشی و تبلت از شیشه های گوریلاگلس استفاده می کنند، با این وجود باز هم به برچسب نیاز دارند. این محافظ ها برای لپ تاپ هم قابل استفاده هستند. برچسب های

ادامه مطلب

سئو ، بهینه سازی سایت

  

سئو و بهینه سازی سایت

سئو و بهینه سازی سایت 
سئوهاما

سئو ، اکثر ترافیک وب سایت توسط موتورهای جستجو گوگل، بینگ و یاهو به سایت ها هدایت می شود. اگر چه شبکه های اجتماعی هم میتوانند ترافیک برای سایت شما ایجاد کنند، ولی موتورهای جستجو، روش اصلی برای هدایت ترافیک برای اکثر کاربران اینترنت هستند. سئو یکی از موثرترین روش ها برای دیده شدن در موتورهای جستجو است. این درست است که آیا سایت شما محتوا، خدمات، محصولات، اطلاعات و یا هر چیز دیگری را فراهم می کند.

 

کلماتی که کاربران در جعبه جستجو تایپ می کنند، ارزش فوق العاده ای دارند. تجربه نشان داده است که ترافیک موتور جستجو می تواند دلیل موفق شودن (یا شکستن) یک سازمان باشد. ترافیک هدفمند به یک وب سایت می تواند تبلیغات، درآمد و مواجهه را مانند هیچ کانال بازاریابی ارائه دهد. سرمایه گذاری در جستجوگرها می تواند در مقایسه با سایر انواع بازاریابی و ارتقاء میزان بازدهی استثنایی داشته باشد.

چرا موتورهای جستجو نمیتوانند سایت من را بدون  سئو را تشخیص دهند؟

 

بهبود سایت

موتورهای جستجو هوشمند هستند، اما هنوز هم نیاز به کمک دارند. موتورهای جستجو اصلی همواره تلاش می کنند تا تکنولوژی خود را برای ردیابی وب عمیق تر و نتایج بهتر را برای کاربران به وجود بیاورند. با این حال، محدودیتی برای موتورهای جستجو وجود دارد. در حالی که سئو مناسب می تواند هزاران نفر از بازدید کنندگان شما را افزایش دهد و توجه بیشتری را به خود جلب کند، حرکت اشتباه می تواند سایت شما را در نتایج جستجوی خود پنهان کند.

 

علاوه بر ایجاد محتوای در دسترس برای موتورهای جستجو، سئو همچنین به ارتقاء رتبه بندی کمک می کند تا محتوا در آنجا قرار گیرد که جستجوگران آن را راحت تر پیدا کنند. آن دسته از شرکت هایی که انجام جستجوگرها ( seo ) را در نظر می گیرند، در بازدید کنندگان و مشتریان مورد نظر است.

 

اهداف سئو چیست ؟

همانطور که در بالا ذکر شد ، هدف سئو سایت بالا آوردن سایت در جستجو های مرتبط و طبیعی است . البته ممکن است سئو چند هفته یا چند ماه کار ببرد تا به هدف خود برسد . بهترین نتیجه ی سئو این است که سایت پس از جستجو طبیعی کلمه ی کلیدی در لینک اول تا سوم قرار گیرد ، این لینک ها بیشترین میزان کلیک را به خود اختصاص می دهند . به این ترتیب ترافیک و فروش به طرز چشمگیری افزایش خواهد یافت و همچنین تبلیغی برای کسب و کار محسوب می شود .

خدمات سئو

خدمات سئو و بهینه سازی سایت ، هر فعالیتی که در راستای بهبود سئوسایت شما (جایگاه) شما در نتایج جستجو انجام میشود خدمات سئو گفته میشود. هزینه خدمات سئو در واقع سرمایه گذاری شما برای بهبود کسب و کارتان میباشد

 

پشتیبانی سئو بعد از سئو جز مهمترین مباحث در زمینه سئو می باشد. پشتیبانی سئو شامل بخش های زیادی میباشد که در ادامه به آن اشاره خواهیم کرد.ابتدا باید بدانید پشتیبانی سئو چیست

پشتیبانی سئو چیست

پشتیبانی سئو به کارهای که توسط سئوکار انجام میگردد گفته میشود، این کارها شامل موارد زیر میگردد:

1- بهینه سازی مداوم سایت

             بهینه سازی مداوم سایت یعنی بروز رسانی سایت با توجه به الگوریتم های گوگل برای افزایش بازدید واقعی گوگل میباشد.

2-بررسی و آنالیز رقبا

   شما در جزیره زندگی نمی کنید و بدون داشتن رقیب سایت شما رشد نخواهد کرد ولی باید بدانید بهتر است با آنالیز دقیق رقبا سعی در بهتر کردن سایت خود کنیید.

3-تولید محتوا بصورت دوره ای

   بهتر است سایت خود را بصورت دوره ای از نظر محتوا بروز نگه دارید در پشتیبانی سئو بخشی از این کار توسط سئو کار انجام میشود ولی با توجه به اهمیت این کار سعی کنید بر محتوا با کیفیت نظارت دقیق داشته باشید.

4- لینک سازی

    لینک سازی یعنی ارتباط با دنیا با لینک سازی دقیق و اصولی سایت شما توسط ربات ها بیشتر دیده خواهد شد.

5-بررسی مداوم امنیت سایت

   این کار بیشتر مربوط به پشتیبانی وب سایت میباشد ولی باید بدانید بد نیست اگر سئو کار هستید گاهی به امنیت سایت هم نگاهی بی اندازید زیرا با یک اشتباه تمام زحمات شما در چند روز دان شدن سایت از بین خواهد رفت

حال که با سر فصل های پشتیبانی سئو آشنا شدید لازم است بدانید چه کسانی به پشتیبانی ساین نیاز دارند.

 

سئو ارزان

سئو ارزان یا فریب ، سئو ارزان زمانی معنی پیدا می کند، که بتوان برای قیمت سئو سایت تعرفه سئو مشخص کرد. با توجه به توضیحات گفته شده در آموزش سئو باید گفت قیمت گذاری خیلی سخت می باشد.

با توجه به توضیح گفته شده در واقع سئو قیمت دقیقی ندارد که بتوان برای آن ارزان یا سئو گران مشخص کرد. قیمت سئو سایت به عوامل مختلفی بستگی دارد یکی از این عوامل سئوکار میباشد.

سئوکار باتوجه به سختی کلمات نوع بهینه سازی سایت تعیین می کند سئو شما سئو ارزان هست یا سئو گران که باز هم دقیق نمیتوان برای سئو قیمت تعیین کرد.

پکیج های سئو

این پکیج ها که در سال های اخیر باب شده برای سئو کاران مبتدی می باشد پکیج سئو یعنی محدود کردن حق مشتری !

پکیچ سئو بیشتر در سئو وردپرس کاربرد دارد دلیلش هم این است که سئو وردپرس محدود شده به تولید محتوا و افزونه یوست سئو (Yoast SEO) برای سایت وردپرسی که باید گفت یوست در واقع یه چک لیست سئو میباشد که برای سادگی کار ساخته شده است.

خرید سئو

جدیدا در خیلی سایت ها شاهد این هستیم که مواردی مبنی بر خرید سئو درج شده است. همانطور در مقاله قیمت سئو سایت گفته شده است. سئو کالا یا خدمات قابل فروش نیست.

زیرا سئو یک فعالیت است با سه طرف، طرف اول کارفرما طرف دوم گوگل طرف سوم سئو کار شما نمیتوانید چیزی را خرید و فروش کنید که طرف سوم در آن حضور ندارد.

اما میتوانید با توجه به آموزش سئو و کمک از یک سئو کار سایت خود را به هزینه مناسبی بهینه سازی کنید. که این عمل کاملا به نفع شما میباشد.

منبع : سئوهاما

محمدعلی فروغی کیست ؟

 
با سلام خدمت شما دوستان عزیز امروز میخواهم زندگی نامه یکی از شیطانی ترین ماسون هایی که در کشور عزیزمان فعالیت میکرد ایشون که ماسون اعظم بود یعنی درجه ان 33 بود
 
 
و خودش در کار ها دخالت نمیکرد و فقط به پادشاهان دستور میداد و قدرتش به جایی رسید که پادشاهان ایران را عزل ونصب میکرد
 
 
محمدعلی فروغی( ۱۲۵۴-۱۳۲۱ خورشیدی )، كارشناس ادبیات و فلسفه، سیاستمدار و اندیشمند علوم سیاسی و از پی‌ریزان فرهنگستان فرهنگی تاریخ معاصر ایران است. او زیر نظر پدرش محمد حسین خان فروغی در خانه به كمك استادان سرخانه آموزش دید و سپس وارد دارالفنون و در فلسفه، تاریخ ادبیات به دانش‌اندوزی پرداخت و كتاب سیر حكمت در اروپا را بر پایه‌ی ترجمه‌هایی كه از زبان فرانسه فراهم كرده بود، نوشت. او چند بار نماینده‌ی مجلس، وزیر و نخست‌وزیر ایران شد و از كسانی بود كه مدرسه‌ی عالی سیاسی را پی‌ریزی كرد. پس از این كه رضاخان او را از صحنه‌ی سیاست كنار زد، به كار فرهنگی و تصحیح دیوان اشعار شاعران بزرگ پرداخت.
 
 
 
  زندگی‌نامه
 
 
  محمدعلی فروغی (ذكاءالملك دوم) فرزند محمدحسین ذكاءالملك اول به سال ۱۲۵۴ خورشیدی در تهران چشم به جهان گشود. پدرش یعنی محمدحسین خان اهل اصفهان و در آنجا متولد شده بود. مرحوم استاد جلال همایی درباره شرح زندگی این خاندان مطالبی نوشته و تاكید كرده است كه محمدعلی خان فروغی فرزند محمدحسین خان بن آقا مهدی ارباب بوده است. آنها خانوادگی در عین تجارت اهل علم و فضل بوده اند. آقا مهدی پدربزرگ محمدعلی فروغی مردی متدین بود اما به عقاید خرافی و شهرت های عامیانه نمی‌گروید و امری را بدون تحقیق باور نمی داشت.
 
 
 
  فروغی در تهران از سن پنج سالگی در منزل تحت نظارت پدرش محمدحسین خان به وسیله اساتید سرخانه قرآن، شرعیات، زبان عربی و فارسی و فرانسه را آموخت و سپس به سال ۱۲۶۸ هـ.ش وارد دارالفنون شد و به سبب آن كه زبان های خارجی به ویژه فرانسه را خوب می دانست به عنوان خلیفه (دانشیار) كه در واقع مترجم اسناد خارجی بود، مطالب را برای هم شاگردی های خود ترجمه می كرد. او ابتدا در دارالفنون به تحصیل طب پرداخت ولی چون كادر علمی ضعیفی در دارالفنون بود و شخصاً نیز به آن رشته علاقه ای نشان نمی داد به فلسفه و تاریخ و ادبیات روی آورد و ضمن تحصیل در دارالفنون به مدرسه صدر، مروی و سپهسالار رفت و فلسفه اسلامی آموخت و چون زبان فرانسه را به خوبی می دانست جزوه هایی كه حاوی شرح زندگی فلاسفه غرب بود به فارسی ترجمه كرد و حاصل این ترجمه ها به صورت كتاب سیر حكمت در اروپا درآمد.
 
 
 
  فروغی از یگانه مبصرها و خلیفه هایی بود كه در سن ۱۷ سالگی به استادی فلسفه و تاریخ در دارالفنون رسید و چون پدرش محمدحسین خان ذكاءالملك در وزارت انطباعات زیر نظر اعتمادالسلطنه كار می كرد، محمدعلی نیز وارد وزارت انطباعات شد و از آبان ۱۲۷۳ خورشدی به طور رسمی كارمند دولت شد و سپس در كنار تدریس در دارالفنون در مدرسه علمیه فیزیك، تاریخ و فلسفه تدریس می كرد. در ۱۲۷۵ خورشدی، یعنی یك سال پس از ترور ناصرالدین شاه پدرش روزنامه تربیت را دایر كرد و محمدعلی خان سردبیر و مترجم نویسنده مقالات شد. از نوشته های محمدعلی فروغی در روزنامه تربیت این طور می توان استنباط كرد كه او از آغاز جوانی فردی بود لیبرال منش و در عین حال پراگماتیك (عمل گرا) و واقع بین. در ۱۲۷۸ خورشدی در پی بنیان‌گذاری مدرسه علوم سیاسی توسط مشیرالدوله به معلمی آنجا نائل شد و كتاب های ثروت ملل و تاریخ ملل مشرق را در خلال تدریس در مدرسه علوم سیاسی تالیف كرد.
 
 
 
  پس از صدور فرمان مشروطیت به وكالت مجلس رسید و چند بار به معاونت هیات رئیسه مجلس نیز رسید. زمانی كه پدرش محمدحسین فروغی ذكاءالملك اول در ۱۲۸۶ خورشیدی درگذشت، به دستور محمدعلی شاه لقب ذكاءالملك به محمدعلی رسید. او در این سال بود كه به گروه فراماسون‌ها پیوست و وارد لژ بیداری شد. در این لژ گروهی از رجال سیاسی، ادبی و علمی عضویت داشتند. اسماعیل رائین در جلد دوم كتاب «فراماسونرى» در ایران اعضای این لژ را نام می برد. از جمله اشخاص زیر را: ادیب الممالك فراهانی، كمال الملك غفاری نقاش، حكیم الملك، حاج میرزا یحیی دولت آبادی و بالاخره محمدعلی فروغی و ابوالحسن فروغى. ذكاءالملك فروغی (محمدعلی) معلوم نیست كه چرا به این لژ پیوسته، عده ای معتقدند كه افرادی چون او از روی حس كنجكاوی وارد چنین محافلی می شدند و عده ای دیگر معتقدند كه تمام افراد طبقات روشنفكر و باسواد كشور داخل لژ فرماسونری می شدند و این كار در آن زمان مد روز بوده است.
 
 
 
  فروغی سه بار به نمایندگی مجلس انتخاب شد و دو مرتبه از آن را به معاونت مجلس انتخاب شد كه یك مرتبه از آن در زمان ریاست مجلس موتمن الملك بود. ۲۵ بار پست های وزارت جنگ، خارجه، مالیه و عدلیه را در كابینه های متفاوت عهده دار شد. یك بار كفالت نخست وزیر و دوبار پست نخست وزیری را احراز كرد. محمود فروغی فرزند او درباره این كه پدرش محمدعلی فروغی در خطابه تاجگذاری رضاشاه نطقی همراه با تملق و مداهنه ایراد كرده می گوید كه پدر من خطابه را با ستایش جهان آفرین آغاز می كند و سپس یادآور می شود كه این تخت و تاج یادگار سلاسل عدیده از ملوك نامدار است و نام سلسله ها و پادشاهان بزرگ را می برد و خدمات آنان را برمی شمارد. زیرا در هر كار به ویژه در كشورداری، آغاز سخن به نام خداوند پسندیده است. پند دادن به ارباب قدرت و راهنمایی آنان داروی تلخی است كه غالباً با چاشنی مداهنه تحمل شده و می شود. بیشتر رجال و سیاستمداران در خاطرات خود می گویند كه اگر فروغی و حاج مخبرالسلطنه نبودند و گاهی بر سبیل مشورت نصیحت هایی به رضاشاه نمی كردند ممكن بود كه رضاشاه افراط كارهایی انجام دهد كه جبران آن ممكن نبود. یا این كه بسیار این موضوع پیش آمده كه این افراد به اتفاق مستوفی جان بسیاری از رجال را از مرگ حتمی نجات داده اند.
 
 
 
  وقتی رضاشاه او را با توپ و تشر از خود راند ( ۱۳۱۴) و خانه نشین شد، این مدت شش سال را می توان پربارترین ایام زندگی او دانست زیرا بسیاری از دیوان شعرای بزرگ فارسی را كه نتوانسته بود به علت كمبود وقت تصحیح كند، از عهده تصحیح آنها برآمد. او علاوه بر آن كه عضو كمیسیون معارف شد، ریاست فرهنگستان را نیز بر عهده گرفت و خدمات بزرگی را به زبان فارسی نمود. از این روست كه استاد ملك الشعرای بهار، استاد مجتبی مینوی، علامه قزوینی، میرزا ابوالحسن جلوه، میرزا طاهر تنكابنی، استاد جلال همایی، حسین سمیعی، حبیب یغمایی، میرزا عبدالعظیم خان قریب و صدها دانشمند دیگر خدمات فرهنگی فروغی را ستوده اند. او با وجود بیماری قلبی بعد از شهریور ۱۳۲۰ در سروسامان دادن به وضع مملكت كوشش كرد. او تا ۵ آذر ۱۳۲۱ كه بیماری قلبی او را رنج می داد به كارهای ادبی و تصحیح دیوان اشعار شعرای بزرگ پارسی مشغول بود و در ساعت ده شب همان روز درگذشت. بد نیست بدانیم كه محمدعلی فروغی معلمی احمدشاه را نیز بر عهده داشت و به او زبان فرانسه، ادبیات، تاریخ و فلسفه تدریس می كرد. او معلمی و تحقیق را بیش از مشاغل سیاسی دوست داشت.
 
 
 
  كوشش‌های پدر و پسر
 
 
  از آنجایی كه محمدعلی فروغی در هر لحظه از تعلیم و تربیتش از چشم تیزبین پدر خود یعنی محمدحسین فروغی (ذكاءالملك اول) دور نبوده و همواره دقت محمدحسین خان فروغی در تعیین خط مشی مطالعاتی محمدعلی فروغی مداخله مستقیم داشته است؛ باید به این نتیجه برسیم كه همه مطالعات و تحقیقات محمدعلی فروغی در واقع دنباله كوشش های علمی پدرش بوده است. بنابراین لازم است كه ابتدا در مورد نظریات و عقاید محمدحسین خان فروغی مختصر نظری بیفكنیم و سپس به بررسی عقاید سیاسی، اجتماعی و فلسفی محمدعلی فروغی بپردازیم. محمدحسین فروغی كسی كه ادیب، شاعر و مترجم زبردستی بود، در زمینه های تاریخ، فلسفه و علوم سیاسی فردی آگاه و صاحب نظر بود و در شعر و ادب آنقدر مهارت داشت كه وقتی محمدحسین خان شعری برای ناصرالدین شاه سرود و او از آن بسیار خشنود شد، لقب «فروغى» به او داد و لذا مرحوم ذكاءالملك اول درباره لقب فروغی چنین گفته است:
 
 
 
  فروغ یافت چو از مدح شاه گفته من / مرا خدیو معظم لقب فروغی داد
 
 
 
  او كه استاد ادبیات، فلسفه، تاریخ زبان عربی بود و با آن كه با اعتمادالسلطنه وزیر انطباعات بسیار دوست بود و سعی بر آن داشت كه علوم سیاسی را نیز جزیی از رشته های موجود در مدرسه دارالفنون قرار دهد ولی ناصرالدین شاه از ایجاد رشته سیاسی در دارالفنون وحشت داشت زیرا به قول محمدحسین خان فروغی «از كلمه آزادی، دموكراسی و قانون خوشش نمی آمد و از روشن شدن اذهان جوانان ایرانی وحشت داشت. از این رو ما نمی‌توانستیم هر مطلبی كه بوی آزادی طلبی دارد عنوان كنیم.» محمدعلی فروغی (ذكاءالملك دوم) بارها گفته و نوشته است من هرگاه كه با پدرم محمدحسین فروغی بودم به من می گفت: «در دوره ناصرالدین شاه اگر كسی اسم قانون می برد گرفتار حبس و تبعید و آزار می شد.» این دوره پنجاه ساله ناصرالدین شاه فقط دو - سه سال اول سلطنت او كه امیركبیر صدراعظم بود می توان گفت كه دوره «روشنگرى» برقرار بود و پس از مرگ او تا ۴۷ سال دیگر «دیكتاتوری ناصری» ادامه داشت.
 
 
 
  اما با آن كه دیكتاتوری برقرار بود، ناصرالدین شاه به جز رشته سیاست، تدریس تمام علوم و فنون مرسوم جهانی را در دارالفنون رایج كرده بود و می توان به جرات این دوره را با «دوره استبداد منور» اروپا از ابتدای رنسانس تا ۱۷۸۹ مقایسه كرد زیرا پادشاهان دیكتاتور مانند لویی چهاردهم، پادشاه فرانسه، كاترین دوم ملكه روسیه، فردریك دوم پادشاه پروس با وجود خودكامگی از نویسندگان تا آنجایی كه به اساس خودكامگی آنها مستقیماً لطمه نمی زد، میدان فعالیت می‌دادند. مانند «ولتر» و «دالامبر». می توان به جرات محمدحسین خان فروغی را با نوشتن كتاب های مختلف فلسفی، تاریخی، ادبی و كتاب هایی مانند تاریخ سلاطین ساسانی، تاریخ اسكندر كبیر، غرایب زمین و عجایب آسمان، ترجمه سفر هشتاد روز دور دنیا از ژول ورن و بالاخره كتاب باارزش دستور حكومت، ترجمه نامه علی بن ابی طالب(ع) به مالك اشتر و ده ها جلد كتاب علمی و فلسفی دیگر او را با دالامبر نویسنده دایره المعارف و «ولتر» مورخ بزرگ فرانسه مقایسه كرد.
 
 
 
  محمدحسین فروغی مجبور بود برای رسیدن به مقصود یعنی آگاه كردن دانش آموزان دارالفنون به علوم سیاسی، فلسفه و تاریخ را طوری تدریس كند كه با نتیجه گیری از عقاید فلاسفه و مورخین، محصلین به نظریات سیاسی مختلف آگاه شوند. محمدحسین فروغی ضمن تدریس تاریخ عمومی جهان و ادبیات دنیا به ویژه اروپا و عقاید فلسفی فلاسفه از یونان باستان تا عصر برگسون، به طور ضمنی و غیرمستقیم علوم سیاسی را در قالب مسائل فلسفی و تاریخی به دانش آموزان دارالفنون می آموخت. وقتی كه ناصرالدین شاه در روز جمعه ۱۷ ذیقعده ۱۳۱۳ هجری قمری به ضرب گلوله میرزا رضا كرمانی از پای درآمد، محمدحسین فروغی به فرزندش محمدعلی خان فروغی گفت كه: «همین كه نوبت سلطنت مظفرالدین شاه رسید، من كه دست از طبیعت خود نمی توانستم بردارم، اولین روزنامه غیردولتی را در همین شهر طهران تاسیس كرده و مندرجات آن را مشتمل بر مطالبی قرار دادم كه كم كم چشم و گوش مردم به منافع و مصالح خودشان باز شود. این روزنامه را تربیت نام گذاشتم.» اولین شماره آن در پنجشنبه یازدهم رجب ۱۲۷۵ خورشدی یعنی در حدود یكصد و ده سال پیش انتشار یافت. در این نشریه، اكثر مقالات اجتماعی، فلسفی و سیاسی را فرزندش محمدعلی فروغی می نوشت و مدیریت داخلی روزنامه تربیت با او بود. پدر و پسر در اداره روزنامه اشتراك مساعی داشتند.
 
 
 
  هر دو نفر با هدف گسترش آزادی و دموكراسی قلم می زدند. اعتمادالسلطنه در یادداشت های خود در ۱۲ رمضان ۱۳۰۸ هجری قمری به گرفتاری محمدحسین خان فروغی اشاره نموده و از ورود مامورین از جمله «عبدالله خان والی نوكر نایب السلطنه و میرزا ابوتراب خان نظم الدوله مستشار پلیس طهران، خانه را تفتیش كرده و همه نوشته های او را با خود به نظمیه برده بودند. در آن زمان حكم دستگیری میرزا محمدحسین خان فروغی را به جرم تقریر یك مقاله صادر كردند كه با وساطت امین السلطان خلاصی یافت و به محبس نرفت. میرزا جهانگیرخان شیرازی (صوراسرافیل) در زمینه مهارت ارائه مطالب سیاسی محمدحسین فروغی و بیان عقاید آزادمنشانه او چنین می گوید: «تربیت، اول روزنامه آزادی است كه در داخله ایران خصوصاً در پایتخت به چاپ رسیده است. خدماتی كه این روزنامه به وطن ما كرده است علاوه بر معلومات و فوایدی كه منتشر نموده یكی این است كه مردم ایران از هرچه روزنامه بود آزرده خاطر بودند. تربیت به واسطه شیرینی بیان و مزایای چند كه دارا بود مردم را روزنامه خوان كرد. دیگر اینكه اهل هوش می دانند كه تمام مطالب گفتنی را ذكاءالملك در تربیت گفته و هنر بزرگ او همین است كه چیزهایی را كه در زمان استبداد كسی یارای گفتن نداشت به قدرت قلم و پرده و حجاب انشاء و ادب چنان می گفت كه اسباب ایراد نمی شد و مع ذلك زحمت و مرارت و صدماتی كه در زیاده از ده سال روزنامه نویسی كشید و آزار و اذیت هایی كه از دوست و دشمن دید در چند سال آخر عمر كه وقت استراحت و فراغت بود به تصور كسانی كه خارج از كار بودند درنمی آید.» (صوراسرافیل، ش ، ۱۵ چهارشنبه ۲۹ رمضان ۱۳۲۵)
 
 
 
  محمدحسین فروغی از پیشگامان روشنفكری با هدف پیاده كردن مشروطیت و قانون اساسی(Constitution) بود. او در حدود ده سال از ۱۳۱۴ هـ.ق ( ۱۲۷۵ هـ. ش) تا ۲۹ محرم ۱۳۲۵ هـ. ق ( ۲۹ مهر ۱۲۸۶ هـ. ش) از جمله صاحب امتیاز روزنامه تربیت بود و مدیریت داخلی آن با فرزندش محمدعلی فروغی بود كه درج مقالات تاریخی، ادبی، سیاسی و فلسفی این روزنامه برعهده او بود و گاهی هم پدرش محمدحسین فروغی آنها را تصحیح و راهنمایی های لازم را به او می نمود. وقتی در سال ۱۲۷۸ خورشیدی مدرسه علوم سیاسی به همت میرزا نصرالله خان مشیرالدوله نائینی جهت تربیت كادر وزارت خارجه به همت دوتن از پسرانش موتمن الملك و مشیرالملك (بعدها مشیرالدوله) تاسیس شد محمدحسین خان ذكاءالملك به ریاست مدرسه و فرزندش محمدعلی فروغی كه بعداً به دستور محمدعلی شاه ملقب به ذكاءالملك دوم شد به معاونت و استادی این مدرسه منصوب شدند. پدر و پسر در تدریس تاریخ، فلسفه، ادبیات، مبانی علوم سیاسی سعی و اهتمام داشتند و محمدحسین فروغی به زبان فرانسه و عربی و محمدعلی فروغی به زبان های فرانسه، انگلیسی، عربی به طور كامل و آلمانی به قدر فهم مطالب آگاهی داشت و برای تدریس، جزواتی را از زبان های خارجی به فارسی ترجمه می كردند.
 
 
 
  در زمانی كه فروغی در مدرسه علوم سیاسی تاریخ تدریس می كرد درباره ارتباط تاریخ و علوم سیاسی اظهار داشت مطلبی را كه من برای شما می گویم به اشاره پدرم محمدحسین فروغی قبلاً در روزنامه تربیت نوشته ام و اكنون باز در این باره می گویم كه: «تاریخ را اصل و مبنای علم سیاست می دانم و عقیده دارم كه بدون این علم سیاست یك مملكت معطل خواهد بود. پیشرفت كار صنایع و حرف و اصلاح و فساد اخلاق ملل و ضعف و قوت دولت ها و تجاربی كه از آنها حاصل می شود در تاریخ و از تاریخ است، بنابراین برای عمل آوردن عقل انسان و تكمیل رتبه اولویت و مقام بشری تاریخ از ملزومات است. از این جهت در فرنگ و آمریكا یكی از علومی محسوب می شود كه معلمین مدارس و شاگردان را از تحصیل آن گریزی نیست و ناچار باید بخوانند و كسی كه تاریخ نداند «پولتیك» (علوم سیاسی) نداند و كسی كه پولتیك نداند خطا است كه دخل و تصرف در كارهای مملكتی و دولتی نماید و از آن سخن گوید.» . از این رو، در همان زمان كه پدر و پسر دوشادوش یكدیگر در مدرسه علوم سیاسی كه در واقع پایه و مبنای دانشكده حقوق و علوم سیاسی دانشگاه تهران بود، به تدریس می‌پرداختند، محمدحسین فروغی ضمن نطقی گفت كه نظر به اهمیتی كه تاریخ در علوم سیاسی دارد به همت و احترام فرزندم محمدعلی تاریخ ایران برای تدریس و تكمیل كار مدارس و مكاتب تالیف شده است. محمدعلی فروغی در مقدمه تاریخی كه برای مدرسه علوم سیاسی نوشت، آورده است كه: «تاریخ علم به وقایع زندگانی نوع انسان است و از ظهور و ترقی و تنزل اقوام مختلفه و آداب و رسوم و عقاید و حالات و آثار ایشان گفت وگو می كند.»
 
 
 
  از اقتصاد سیاسی تا دیپلماسی عمومی
 
 
  محمدعلی فروغی در ۱۲۸۴ خورشیدی یك سال پیش از فرمان مشروطیت و در حدود یكصد و یك سال پیش از آن كه نهضت‌های پرولتاریایی پا بگیرد، در كتاب اصول علم ثروت ملل (اكونومی پولتیك) نخستین كسی بود كه به اقتصاد سیاسی پرداخت. او در این كتاب از جماعات كارگران به عنوان طبقه اجتماعی جدیدی سخن می گوید، در این اثر ارزشمند علمی، تحول اقتصاد صنعتی، تشكیل طبقه كارگر آن طور كه بتوانند افكار سوسیال دموكراسی را ترویج دهند نه یك مرام سیاسی تحت عنوان سوسیالیسم مطلق. تشكیل طبقه كارگر، هشیاری اجتماعی و تحرك كارگران، حقوق كارگران مثل حق تجمع، حق دست كشیدن از كار، تغییر شرایط كار و ترقی وضع مزدوری جملگی مورد بررسی قرار گرفته است. زبده ترین بخش این مبحث بدین شرح است:
 
 
 
  سخن بر سر «اجتماع كارگران» است. با پیشرفت صنایع و متحول شدن صاحب كاران و «تفاوت فاحش» كه میان مزدوران و ارباب سرمایه پیدا شد، كارگران با هم متفق شدند و جزء یك جماعت و دسته گردیدند و قوه اجتماعیه عظیمی تشكیل یافت. زیرا اغلب احتیاج و اضطرار كارگر و بعضی اوقات بی انضباطی متصدی كارخانه ها مانع سازگاری كارگران و صاحب كاران می گردد. اما به وسیله «اجتماع و اشتراك» می توانند وضع مزدوری خود را بهبودی و ترقی دهند و وضع خود را از آنچه كه هست بهتر كنند یعنی نرخ مزد را از روی انصاف و عدالت تعیین نمایند و شرایط كار را تغییر دهند. این كه در شركت های كارگری و انجمن ها دخالت نمایند یا می توانند از حالت مزدوری خارج شوند و متصدی باشند. و حتی كسانی تصور كرده اند كه در آینده ترتیب كارگران همه منحصر به اجتماع اشتراكی می شود و ترتیب مزدوری از میان می رود بی مورد نیست. به علاوه كارگران اگر با هم متفق شوند می توانند برای خود رئیس و وكیل تعیین نمایند یا اینكه اگر چاره منحصر شد و لزوم پیدا كرد با اجتماع دست از كار بكشند و تحمل ظلم ننمایند یا اینكه اگرچه تعطیل كار برای كارگران به جهت مخالفت با صاحب كاران وسیله ناشایسته ای باشد. ولی در عوض اكثر اوقات هم به كارگران فایده های زیادی می رساند. بعضی از اشخاص منكر فایده این مطلب هستند و می گویند تعطیلی كه كارگران می كنند، مخارج دارد و ضرر می زند ولی این طور نیست. ضرری كه تعطیل كارگران می زند موقتی است و حال آنكه نفعی كه از آن عاید می شود از قبیل ازدیاد مزد نیست. كلیتاً حال كارگران بهبود می یابد. علاوه بر این همین قدر كه صاحب كاران ترس از تعطیل كارگران را داشته باشند، با ایشان درست رفتار می كنند. اما حق آزادی اجتماع كارگران به آسانی شناخته نشد. البته احتیاج به اجتماع و اشتراك از قدیم طبعاً احساس كرده بودند و می توان گفت كه در عالم ادوار طبقات كارگران باطناً ساعی بوده اند كه اجتماع و اتحادی میان خود داشته باشند. در قرون گذشته نه كارگران و نه صاحب كاران نتوانسته اند اجتماعات صحیحی كه اسباب سهولت سازگاری می شد تشكیل دهند و این عمل با ممانعت دولت ها باعث جنگ ها و نزاع ها شد. فریدون آدمیت در كتاب ایدئولوژی نهضت مشروطیت می نویسد فكر دموكراسی سیاسی را از مجموع آثار جدی مولفان آغاز دوره مشروطه به دست می دهیم. این نویسندگان از گروه ترقی خواهان و روشنفكران جدید به شمار می روند و از نظر حرفه اجتماعی استاد مدرسه علوم سیاسی، وكیل مجلس، مدعی العموم (دادستان) و بالاخره خدمتگزاران دولت بوده اند و منبع افكارشان آثار متفكران بزرگ فرانسه است این نویسندگان عبارتند از میرزا حسن خان مشیرالدوله پیرنیا، محمدحسن خان ذكاءالملك فروغی، میرزا ابوالحسن خان فروغى. میرزا محمدعلی خان فروغی ذكاءالملك زمانی كه استاد مدرسه علوم سیاسی بود و در مجلس دوم نماینده بود، كتاب پرارزش حقوق اساسی همین آداب مشروطه دول را در ۱۳۲۵ هجری قمری نوشت.
 
 
 
  فعالیت در دیپلماسی عمومی
 
 
  محمدعلی فروغی (ذكاءالملك دوم) به سبب تجربیات سیاسی كه داشت و در مجلس دوره اول و دوم نماینده مجلس بود و مدتی نیز رئیس مجلس بود و در زمان ریاست موتمن الملك پیرنیا معاونت مجلس را بر عهده داشت و در زمینه سیاست و پولتیك، تاریخ جهان و فلسفه سیاسی فردی سرآمد بود و در ۲۵ آذر ۱۲۹۷ زمانی كه ریاست دیوان عالی تمیز (دیوان عالی كشور) را بر عهده داشت عازم شركت در كنگره ورسای شد، از این نظر دارای تجربیات عملی و از نظر تئوریك نیز بسیار قوی بود و حتی در ماموریت حل اختلاف با تركیه در زمان آتاتورك به تركیه رفت و رفع اختلاف شد. در ۱۸ تیر ۱۳۰۷ به عنوان نماینده ایران به جامعه ملل در شهر ژنو رفت و در كنفرانس خلع سلاح ژنو كه برای تخفیف تشنجات بین المللی تشكیل شده بود شركت كرد و در جریان دهمین اجلاسیه مجمع عمومی جامعه ملل به ریاست این جامعه رسید.
 
 
 
  او مشروح سخنرانی های نمایندگان شركت كننده در كنفرانس خلع سلاح را كه او در آن وقت «ترك سلاح» می نامید به وزارت خارجه می فرستاد و سفارش می كرد كه نكات اصلی و مهم این سخنرانی ها به وسیله اساتید رشته علوم سیاسی برای دانشجویان قرائت شود. او ضمن فرستادن این سخنرانی ها خودش نیز مطالبی در مورد سیاست بین الملل، دیپلماسی عمومی انشا و سفارش می كرد كه در وزارت خارجه بایگانی شود و هر وقت استادی احتیاج به مراجعه آن داشت بتواند به آن رجوع نمایند. در یكی از نامه هایی كه نوشته است ضمن تحریر نطق «اریستید بریان» نماینده فرانسه در كنفرانس به اصطلاح او «ترك سلاح» می نویسد:
 
 
 
  «ملل حس امنیت واقعی نخواهند كرد و اطمینان به عقل سلیم نخواهند داشت مگر آنكه نماینده همه ملل كه در جامعه ملل اجتماع كرده اند مساعی خود را متحد كنند كه احتمال جنگ تخفیف یابد. به عقیده من حكمیت (داوری) اساس صلح است. البته برحسب قواعد خلقت و بشریت مابین ملل حتی آنها كه نیاتشان صلح طلبانه و دوستانه است اختلاف بروز می كند و مشكلات ظهور می نماید و ما نمی توانیم طبیعت خود را ترك كرده و فرشته و ملك شویم ولیكن باید با ملاحظه نقص بشریت كاری كنیم كه مناقشات و حوادث منجر به جنگ نشود و اسباب فصل اختلافات به طریق قضاوت، عاطل و باطل بماند. بنابراین ما هفته ها است كه قضیه حكمیت را مطرح كرده ایم.» فروغی اضافه می كند: من می دانم كه صلح هم مانند جنگ فداكاری لازم دارد. اما تفاوت میان مللی كه برای صلح فداكاری می كنند و آنهایی كه برای جنگ، این است كه هر قومی كه علم دار صلح می شود، حصول مقصودش احتمالی است. اما آن قوم كه مبادرت به تجهیز سلاح می نماید، منتهی شدن كارش به جنگ حتمی است، زیرا شمشیرزن عاقبت به شمشیر هلاك می شود. ضمناً در كنفرانس ژنو با برده فروشی و تجارت تریاك مخالفت جدی به عمل آمد و یكی از آن مخالفان مرحوم فروغی بود. فروغی پیام فرهنگ ایران را در قالب این شعر در جریان دهمین جلسه مجمع عمومی جامعه ملل قرائت كرد و گفت: بنی آدم اعضای یكدیگرند چو در آفرینش ز یك گوهرند.
 
 بیان مفاهیم مردم‌سالاری 
 
 
  پس از آن كه در پنج شهریور ۱۳۲۰ رضاشاه با التماس به فروغی پیشنهاد نخست وزیری كرد قریب شش سال بود كه مغضوب بود، چون وضعیت بحرانی بود، پذیرفت ولی هیچ شرطی را از جانب رضاشاه نپذیرفت و خروج او را از مملكت یگانه راه حل بحران دانست و در ۱۸ شهریور ۱۳۲۰ ضمن قبول اینكه راه آهن ایران را تحت اختیار متفقین قرار دهد تا كمك های غرب به روسیه برسد طبق قراردادی از آنان خواست كه بعد از اتمام جنگ خاك كشور را ترك نمایند. او پس از سروسامان دادن به وضع خواروبار مورد لزوم مردم، برای آگاه كردن مردم به مسائل روز در روز سه شنبه ۱۶ مهر ۱۳۲۰ در ساعت ۵/۸ بعدازظهر یك سخنرانی مفصل كرد و مسائل سیاسی را به زبان ساده همانطور كه در دارالفنون، دارالمعلمین مركزی و مدرسه علوم سیاسی به سادگی تشریح می كرد در این زمان نیز به سادگی بیشتر مفاهیم سیاسی را برای مردم شرح داد كه از خلال آن می توان درباره خط مشی سیاسی و عقیده فروغی قضاوت كرد. او نطق خود را به این شرح آغاز كرد:
 
 
 
  «بحمدالله و به فضل خداوند بار دیگر پا به عرصه آزادی گذاشتید و می توانید از این نعمت برخوردار شوید. البته باید قدر این نعمت را بدانید و شكر خداوند را به جا آورید. از رنج و محنتی كه در ظرف ۴۰ - ۳۰ سال گذشته به شما رسیده است امیدوارم تجربه آموخته و معنی آزادی را دریافته باشید. در این صورت می دانید كه معنی آزادی این نیست كه مردم خودسر باشند و هر كس هرچه می خواهد بكند. در عین آزادی قیود و حدود لازم است. اگر حدودی در كار نباشد و همه خود سر باشند هیچ كس آزاد نخواهد بود و هركس از دیگران قوی تر باشد آنان را اسیر و بنده خود خواهد كرد. قیود و حدودی كه برای خودسری هست همان است كه قانون می نامند. وقتی آزادی خواهد بود كه قانون در كار باشد و هر كس حدود اختیارات خود را بداند و از آن تجاوز نكند. پس كشوری كه قانون ندارد و یا قانون در آن مجری و محترم نیست مردمش آزاد نخواهند بود و آسوده زیست نخواهند كرد. پس اولین سفارشی كه در عالم خیرخواهی و میهن دوستی به شما می كنم این است كه متوجه باشید كه ملت آزاد آن است كه جریان امورش و بر وفق قانون باشد. بنابراین هركس به قانون بی اعتنایی كند و تخلف از آن را روا بدارد دشمن آزادی است یعنی دشمن آسایش ملت.
 
 
 
  پس از این مقدمات كه گمان می كنم قابل انكار نباشد، می پردازیم به اصل مطلب و یادآوری می كنم كه وجود قانون بسته به دو چیز است: یكی قانون گذار و یكی مجری قانون و جمع این دو چیز را حكومت یا دولت می گویند. چون ملت های مختلف را در زمان های مختلف در نظر بگیریم می بینیم كه حكومت های آنها همه و همیشه یكسان نبوده و نیستند. گاهی از اوقات قانونگذار و مجری قانون یك نفر بوده و گاهی چند نفر بوده اند و بعضی از ملت ها هم بوده و هستند كه قانون گذاری و اجرای قانون را تمام ملت برعهده گرفته است. قسم اول حكومت انفرادی و استبدادی است. قسم دوم حكومت خاص و اشراف است. قسم سوم را حكومت ملی می گویند كه اروپاییان دموكراسی می نامند. همین قدر می گویم ملت ها هرچه داناتر و به رشد و بلوغ نزدیك تر می شوند به قسم سوم یعنی حكومت ملی متمایل تر می گردند. این جماعت ها علاوه بر آنكه تحت نظر هیات وزیران هستند، تحت ریاست عالیه یك نفر هستند كه اگر او انتخابی باشد رئیس جمهور نامیده می شود و اگر دائمی و موروثی باشد پادشاه است.
 
 
 
  شما ملت ایران به موجب قانون اساسی كه تقریباً ۳۵ سال پیش مقرر شده است دارای حكومت ملی مشروطه هستید. اما اگر درست توجه كنید تصدیق خواهید كرد كه در مدت این ۳۵ سال كمتر وقتی بوده است كه از نعمت آزادی حقیقی برخوردار بوده باشید و چندین مرتبه حكومت ملی یعنی اساس مشروطیت شما مختل شده است. شرایطی كه در حكومت ملی باید ملحوظ باشد چیست؟ فراموش نكنید كه معنی حكومت ملی این است كه اختیار امور كشور با ملت باشد و البته می دانید كه هر كس اختیاراتی دارد و در ازای آن اختیارات مسئولیتی متوجه او می شود. اما وظیفه روزنامه نگاران؛ وظیفه آنان این است كه هادی افكار مردم شوند و ملت و دولت را به راه خیر دلالت كنند. وظیفه مستخدمین و كاركنان دولت این است كه در اجرای قوانین از روی صحت و درستی وسیله پیشرفت كار وزیران باشند و موجبات آسایش اتباع نوع خود را كه مخدومین ایشان هستند فراهم آورند. اما وظیفه پادشاه چیست؟ وظیفه پادشاه این است كه حافظ قانون اساسی و ناظر افعال دولت باشد و افراد ملت را فرزندان خود بداند و به مقتضای مهر پدری با آنها رفتار كند و رفتار و كردار و گفتار خود را سرمشق مردم قرار دهد. روی هم رفته وظیفه جمیع طبقات ملت این است كه گفتار و كردار خود را با اصول شرافت و آبرومندی تطبیق كنند و چنان كه یكی از حكمای اروپا گفته است اگر بنیاد حكومت استبدادی بر ترس و بیم است بنیاد حكومت ملی بر شرافت افراد ملت است و مخصوصاً اگر متصدیان امور عامه شرافت را نصب العین خویش نسازند كار حكومت ملی پیشرفت نمی كند و اما اگر افراد ملت فقط ملاحظات و منافع شخصی را منظور بدارند و حاضر نشوند كه یك اندازه از اغراض جزیی خود را فدای منافع كلی كنند و از راه صلاح خارج شده به جای اشتغال به امور شرافتمندانه برای پیشرفت اغراض خصوصی وسائل نامناسب از تزویر و نفاق و فتنه و فساد و دسته بندی و هوچی گری به كار برند و اگر نمایندگان ملت (وكیلان مجلس) در قانون گذاری یا اجرای قانون اهتمام لازم ننمایند و نمایندگی ملت را وسیله تحصیل منافع شخصی بدانند و عوامفریبی را پیشه خود سازند و دسیسه كاری را شعار خود كنند یا معنی نمایندگی ملت را مدعی شدن با دولت بدانند و اگر وزیران وزارت را فقط مایه تشخص و جلب منافع فردی فرض كنند، اگر پادشاه حافظ قوانین نباشد و سلطنت را وسیله اجرای هوای نفس سازد و اگر طبقات ملت از طریق شرافت پا بیرون گذارند، باید حتم و یقین دانست كه باز اوضاع این ۳۵ سال گذشته تجدید خواهد شد.»
 
 
 
  بنابراین محمدعلی فروغی با این سخنرانی خود در مقابل ملت به طور مستقیم این دوره ۳۵ ساله به ظاهر مشروطه را با تمام فداكاری های ملت، جریانی استبدادی و به نام مشروطه می شناخته است و با توجه به تالیفاتی كه در زمینه حقوق، فلسفه و تاریخ داشته می توان از عقاید او این چنین برداشت كرد كه او طرفدار یك دموكراسی با پیروی از عقل سلیم بوده است و میهن دوستی یا میهن پرستی عقلانی را یگانه راه وحدت ملی و استقلال كشور می دانسته است. فروغی از طریق حكمت سقراطی و دیالكتیك كه ویژه سقراط بود سعی در مجاب كردن طرف مقابل خود می كرد و حتی اگر طرف مقابل در بحث، فروغی را مجاب می كرد با كمال میل می پذیرفت.
 
 
 
  آیین سخنورى و فرهنگستان
 
 
  محمدعلی فروغی با نوشتن كتاب آئین سخنوری (فن خطابه) در ۱۳۱۶ می گوید كه سخنوری یا خطابه فنی است كه به وسیله آن گوینده، شنونده را در سخن خود اقناع و بر منظور خویش ترغیب می كند. او در كتاب خود یكی از اختصاصات ذاتی هر سیاستمداری را مسلط بودن بر فن خطابه می داند. او عقیده دارد كه در بحث های دونفره یا دسته جمعی باید از روش سقراطی استفاده كرد تا طرف مقابل خودش بر اشتباه خویش آگاه شود. او در ابتدای كتاب آئین سخنوری خویش می گوید: سخنوران و اهل سیاست به قول فردوسی سخنانشان باید معقول باشد تا ملت را گمراه نكند و دولت سر و سامان بیابد. فردوسی طوسی در این باب گوید:
 
سخن چون برابر شود با خرد/ روان سراینده رامش برد
 
 
 
  زبان در سخن گفتن آژیر كن/ كمال خرد را سخن تیز كن
 
 
 
  او سپس خطابه «ماسیلیون» ( Massillon ) از خطبای فرانسه را در حضور لویی پانزدهم شرح می دهد و درباره مروت بزرگان نسبت به خلق خدا بیاناتی می كند و می گوید: «قدرت مطلق از خداوندگار است و خداوند آنچه می دهد برای سود مردمان است. اگر در روی زمین بینوایان و تیره روزان نبودند وجود بزرگان بی ثمر می بود. بزرگی بزرگان به سبب نیازمندی مردم است. مردم برای بزرگان خلق نشده اند بلكه بزرگان هر چه هستند برای مردمند و به كلی خلاف حكمت می بود كه غیر از این باشد. خلقت جهان فقط برای فراهم ساختن تمتعات مشتی نیك بختان نیست.» از نظر فروغی هدف فن سخنوری و بحث قانع كردن مستمع بود. زمانی كه در فرهنگستان بود، در سال ۱۳۱۴ در یكی از جلسات، یكی از حضار پافشاری می كرد كه یك واژه نامانوس اوستایی به جای زبان عربی پذیرفته شود. فروغی همواره عقیده داشت كه هر چیز به جای خویش نیكوست و اگر یك واژه عربی زیبا بود باید به كار برده شود. اتفاقاً در آن جلسه استاد عبدالعظیم قریب نیز با حذف این واژه عربی مخالفت كرد و دو عضو افراطی هم بر سر این موضوع جدال می كردند و می گفتند كه شما حق ندارید به زبان اوستایی كه زبان نیاكان ماست اهانت كنید و آن را زبان مرده بخوانید.
 
 
 
  محمدعلی فروغی ناگهان رشته سخن را به دست گرفت و با متانت از تمام حضار در جلسه پرسید كه آیا پدر او محمدحسین فروغی را می شناسید یا نام او را شنیده اید. همه اعضای فرهنگستان جواب مثبت دادند و هر كدام شرحی درباره محمدحسین فروغی بیان كردند. آنگاه فروغی گفت: «آقایان به شهادت همه شما پدر من مردی دانشمند و ارجمند بود و من به فرزندی او مفتخرم. با این وصف اگر به من بگویید كه پدرت مرده است من حق ندارم از شما رنجش حاصل كنم زیرا مسلم است كه پدرم مرده است. زبان اوستایی هم درست است كه زبان نیاكان ما بوده است ولی چه می توان كرد كه آن هم مرده و متروك شد و انصاف نیست ما به كسی كه این حقیقت واضح را اعلام می كند بتازیم و در وطن پرستی او تردید روا داریم.» این بیان شیوا و این استدلال سقراطی فروغی مانند آبی كه بر آتش ریخته شود جلسه را به حال عادی درآورد و محیطی آرام و دور از هیاهو بر آن حاكم شد (روایتی از دكتر رعدی آذرخشی).
 
 
 
  این مطلب چند درس از عقاید سیاسی، اجتماعی و فلسفی فروغی به ما می دهد. اولاً او با نوشتن كتاب سیر حكمت در اروپا و آشنایی كامل به عقاید فلاسفه به ویژه عقل گرایان مانند دكارت كه كتاب روش راه بردن عقل او را جداگانه ترجمه كرده است، هیچ چیز را بدون استدلال و روش عقلانی نمی پذیرفت و حتی وطن پرستی او نیز عقلانی بود و هیچ وقت دچار «شوونیسم» یا میهن پرستی افراطی نشد، ثانیاً با آنكه شیفته فلاسفه عقل گرا بود ولی گاهی كه پای استدلالیان را چوبین می یافت به عرفان، شهود و شناخت درونی «اینتوایشن» متوسل می شد هر چه قلب او گواهی می داد آن را می پذیرفت و تسلیم و رضا در برابر خداوند را چاره كارها می دانست چنانچه در قضیه محمدولی اسدی كه متولی باشی آستان قدس رضوی بود و پدر داماد او محسوب می شد، وقتی كه محمدولی اسدی از محمدعلی فروغی خواست كه درباره او نزد رضاشاه وساطت كند، فروغی نامه ای به اسدی نوشت و در آن قید كرد كه:
 
 
 
  در كف شیر نر خونخواره ای غیرتسلیم و رضا كو چاره ای
 
 
 
  وقتی مامورین شهربانی مشهد این نامه را ضبط كردند، رضاشاه با پرخاش، فروغی را از نخست وزیری بركنار كرد. او حتی شوونیسم را در توجه بی چون و چرای زبان فارسی رد می كند و برای آن عاقبت سیاسی بدی را پیش بینی می كند. فروغی در آذر ۱۳۱۵ در رساله ای تحت عنوان پیام من به فرهنگستان از چگونگی احساس خود به زبان فارسی سخن می گوید و اضافه می كند كه من به زبان فارسی دلبستگی تمام دارم زیرا گذشته از آنكه زبان خودم است و ادای مراد خویش را به این زبان می كنم از لطایف آثار آن خوشی های فراوان دیده ام. نظر دارم به این كه زبان آینه فرهنگ قوم است و فرهنگ مایه ارجمندی و یكی از عوامل نیرومندی ملیت است. هر قومی كه فرهنگی شایسته اعتنا و توجه داشته باشد زنده و جاویدان است و اگر نداشته باشد نه سزاوار زندگانی و بقاست و نه می تواند باقی بماند. او می گوید، این عشق به زبان فارسی تا آن حد حاد و بیمارگونه نباید باشد كه موجبات مخدوش كردن زبان فارسی را فراهم آورد.
 
 
 
 
 
 
 
فهرست آثار
 
 
  1. تاریخ مختصر ایران
 
 
 
  2. تاریخ مختصر دولت قدیم روم
 
 
 
  3. دوره مختصر از علم فیزیك
 
 
 
  4. اصول علم ثروت ملل
 
 
 
  5. حقوق اساسی یا آداب مشروطیت دول
 
 
 
  6. تاریخ ملل قدیمه مشرق (ترجمه)
 
 
 
  7. حكمت سقراط و افلاطون
 
 
 
  8. اندیشه‌های دور و دراز
 
 
 
  9. پیام به فرهنگستان
 
 
 
  10. فن سماع طبیعی
 
 
 
  11. سیر حكمت در اروپا
 
 
 
  12. آئین سخنوری
 
 
 
  13. تصحیح كلیات سعدی
 
 
 
  14. زبده دیوان حافظ
 
 
 
  15. تصحیح رباعیات خیام
 
 
 
  16. خلاصه شاهنامه
 
 
 
  17. مواعظ سعدی
 
 منبع : moaser.iki.ac.ir

سايت بك لينك و تبليغات دنيكو

سايت بك لينك و تبليغات دنيكو

يك انتخاب هوشمندانه براي سئو كاران و صاحبين مشاغل . آگهي دائمي + دو بك لينك فالو و دائمي با قيمتي بسيار مناسب . لينك هاي فالو به افزايش قدرت سايت شما و بهبود جايگاه سايت در گوگل كمك فراواني مي كند .

مي توان به جرات گفت كه دوره بك لينگ گيري از همه صفحات يك سايت به سر آمده و احتمال اسپم شدن سايت توسط گوگل را بالا مي برد .

از طرفي لينك گيري از سايت هاي آگهي علاوه بر هزينه بالا ، مشكل تمديد كردن به صورت ماهانه يا سه ماهه را دارد كه زمانبر است . درج آگهي در سايت دنيكو يك بار براي هميشه انجام مي شود و هر زمان كه تمايل داشته باشيد توسط خودتان قابل حذف شدن است .

همچنين مي توانيد براي صفحات داخلي سايت خود نيز آگهي ثبت كنيد و با عنوان مناسب ( كلمه كليدي ) به آن صفحه لينك دهيد .

وب سايت دنيكو يكي از مجموعه وب سايت هاي شركت تيام رايان ارتباط است كه براي رفع مشكلات و معضلات بك لينك گيري به وجود آمده است .

هر آگهي شامل 2 لينك فالو مي باشد و به صورت بك لينك دائمي در سايت ماندگار خواهد بود . آگهي شما هرگز حذف نمي شود. سايت با مقالات يونيك تغذيه ميگردد تا بيشترين بازده را براي شما داشته باشد.

اين سايت توانسته با درك كاملي از مشكلات سئو كاران كه همانا بك لينك هاي با كيفيت و بي نياز به تمديد مي باشد ، شرايطي ايجاد نمايد كه صاحبين سايت ها و مشاغل فقط با يك بار آگهي در سايت ، ضمن دريافت 2 بك لينك دائمي ، بتوانند تبليغ دائمي نيز داشته باشند .

هزينه پايين اين سايت بك لينكي بسيار با صرفه را براي شما ايجاد مي نمايد با خيال راحت و بدون اينكه نگران حذف بك لينك خود باشيد به كار خود ادامه مي دهيد .

ارتقاي جايگاه سايت شما در گوگل نياز به بك لينك هاي سالم دارد كه سايت دنيكو مي تواند يكي از اين بك لينك ها باشد

اين سايت يكي از مدل هاي خلاقانه وب سايت ها براي گذاشتن آگهي با قابليت دريافت لينك دائمياست كه ميتوان به آن سايت آگهي دائمي لينك دار گفت . اين لينك ها كه فالو هستند توسط خودتان ايجاد مي گردند و تا زماني كه خودتان نخواهيد پاك نميشوند

در واقع شما كنترل پانلي داريد كه همه آگهي هايتان در آن است و مي توانيد هر زمان كه خواستيد نسبت به حذف آن اقدام نماييد .

در غير اين صورت به طور دائمي و هميشگي آگهي شما در سايت باقي مي ماند .

مي توان به جرات گفت كه دوره بك لينگ گيري از همه صفحات يك سايت به سر آمده و احتمال اسپم شدن سايت توسط گوگل را بالا مي برد .

از طرفي لينك گيري از سايت هاي آگهي علاوه بر هزينه بالا ، مشكل تمديد كردن به صورت ماهانه يا سه ماهه را دارد كه زمانبر است . درج آگهي در سايت دنيكو يك بار براي هميشه انجام مي شود و هر زمان كه تمايل داشته باشيد توسط خودتان قابل حذف شدن است .

همچنين مي توانيد براي صفحات داخلي سايت خود نيز آگهي ثبت كنيد و با عنوان مناسب ( كلمه كليدي ) به آن صفحه لينك دهيد

منبع :دنيكو

مختصری از شرح حال و زندگی‌نامه

 «محی الدین بهرام محمدیان» در دهم اسفند سال 1341 در شهر تبریز به دنیا آمد. دوران ابتدایی را در سال 1348 در دبستان «سلیمی» و «افتخار السادات» آغاز کرد. دوره راهنمایی را در مدرسه‌ی «فرقانی» گذراند و متوسطه را در دبیرستان فردوسی به پایان رساند. وی همزمان با اخذ دیپلم اقتصاد و اجتماعی در خرداد ماه 1360 در شهریور همان سال مدرک دیپلم تجربی خود را نیز اخذ کرد. در سال 1362 به دانشگاه تهران وارد و در رشته زبان و ادبیات عرب مشغول به تحصیل شد. بعد از دریافت مدرک کارشناسی آن رشته در سال 1366 به دانشگاه آزاد اسلامی راه یافت و موفق به اخذ مدرک کارشناسی ارشد در همان رشته در سال 1370 شد. وی بعد از گذراندن دوره‌ی دکترا در رشته‌ی یاد شده و گرفتن مدرک آن دوره در سال 1375 از دانشگاه آزاد، مدرک دکتری دیگر خود را در رشته‌ی «ادبیات تطبیقی» در سال 1378 کسب کرد. 

دکتر محمدیان همزمان با تحصیلات یاد شده در سال 1355 به خواندن دروس حوزوی مبادرت ورزید و در حوزه‌های علمیه‌ی تبریز، تهران و قم تا مرحله‌ی اجتهاد پیش رفت و در رشته‌های فقه و اصول، قرآن، تفسیر، منطق و فلسفه مشغول به تحصیل شد و دوره‌های آموزشی جانبی را نیز در رشته‌ی آموزش مدیریت متون و مهارت‌های معلمی و... گذراند.
وی از محضر استادان حوزوی و دانشگاهی چون حضرات آیات و حجج اسلام آقایان محدث تبریزی، شربیانی، آل‌هاشم، خوانساری، ایروانی، خلخالی، مجتبی تهرانی، دکتر حریرچی، دکتر موسوی بهبهانی، دکتر امیرمحمود انوار، دکتر شکیبا، دکتر محدث و دکتر آذرشب کسب فیض و علم کرد.
دکتر محمدیان کلام شیوایی دارد و در طرح مسایل، ریزبینی‌های مثال زدنی‌اش، گفته‌هایش را جذاب‌تر و خواندنی‌تر می‌کند. بی‌تردید مرور زندگی وی از زبان خودش خواندنی‌تر است:
پدرش کارمند اداره‌ی گمرک تبریز، مادرش خانه‌دار و به لحاظ طبقاتی و اقتصادی در حد متوسط و از نظر اعتقادی و دیانت، اهل نماز و روزه و روضه بودند.
از سن پنج سالگی خواندن و نوشتن را در منزل و به واسطه‌ی پدرش آموخت. متن کتاب‌های آموزشی او کتاب‌های سوادآموزی اکابر بودند. عدد نویسی و جمع و تفریق به سبک و سیاق مکتب‌خانه را نیز در خانه آموخت که در دوره‌ی دبستان با روش‌های متداول آن دوره متفاوت بود و برایش مشکل‌ساز شد. آموزش‌های داخل خانه، او را در درس و بحث از هم‌سالان خود جلو انداخته‌بود که خاطره‌اش را در کتاب روایت روزگار کودکی نوشته است.
در دوران کودکی، وی قرائت، روخوانی و روان‌خوانی قرآن را در محضر پدرش نیز به روش هجی کردن آموخت و گلستان سعدی را با بخشی از نصاب الصبیان از ایشان فرا گرفت. به همین جهت در دوره ابتدایی و اساساً در مراحل تحصیل، از شاگردان خوب کلاس بود و شاید همین‌ها خمیر مایه‌ی تعلق خاطر وی به حوزه‌ی ادبیات، معارف دینی و علوم انسانی شد.
به گفته‌ی خودش در دوره‌ی راهنمایی تحصیلی اتفاق مبارکی در زندگی‌اش افتاد و آن ادامه‌ی تحصیل در مدرسه‌ی راهنمایی تحصیلی فرقانی وابسته به جامعه‌ی تعلیمات اسلامی بود؛ هرچند در سال تحصیلی 54-‌ 55، آموزش، رایگان اعلام شده‌بود و مدارس ملی یا غیر دولتی آن روزگار نیز به صورت دولتی اداره می‌شدند؛ اما معلمان خوب و با انگیزه و نظارت جمعی از خیران متدین و فرهنگ‌دوست بر آن مدرسه، موجب شد که فضای مدرسه به لحاظ فرهنگی و تربیتی و آموزش، متفاوت از جاهای دیگر باشد.
در آن مدرسه، معلمانی چون آقایان مکرمی، علی‌پور، افخمی و دیگرانی بودند که علاوه بر ادبیات و ریاضی و علوم، دین و سیاست و اجتماعی بودن و هنر و ادب را نیز می‌آموختند. سابقه و ریشه خانوادگی و همین آموزش‌ها و تربیت‌ها سبب شد که از کلاس اول راهنمایی به صورت غیررسمی آموزش صرف و نحو عربی را در مسجد از محضر استاد افخمی آغاز کند و از سال بعد، چون طلبه‌ای رسمی اما خارج از محیط حوزه علوم حوزوی را فرا گیرد و در سال سوم راهنمایی به خواندن کتاب‌های سیوطی، مغنی و حاشیه ملاعبدالله در منطق بپردازد.
دکتر محمدیان درباره اولین نوشته‌های خود می‌گوید:
«در همان سال‌ها، انشاء و مقاله خوب می‌نوشتم و این‌ها را مدیون مربیان و معلمان خوبم آقایان مکرمی، طالبی، اشگرف و افخمی بوده و هستم؛ چون این بزرگواران مجال و فرصت این نوشتن و خواندن را برایم فراهم کردند و روش‌های مطالعه و نگارش را به من آموختند. البته آقای مکرمی چاشنی سیاست را در زندگی من افزون‌تر کرد و ارتباط با معلمانی چون آقای اشگرف که بعدها نام پرویزی را بر خود برگزید، که دانشجوی رشته‌ی جامعه‌شناسی دانشگاه تبریز و اهل استان بوشهر بود و خط بسیار زیبایی داشت، نوشته‌های مرا رنگ و بوی سیاسی و اجتماعی داد.
داستان پسرک روزنامه‌فروش بر وزن پسرک لبوفروش را با نام مستعار، در دوره‌ی راهنمایی نوشتم و آقای هاشمی آن را در روزنامه‌ی آذربادگان دانشگاه تبریز در سال‌های 54 و 55، به صورت پیاپی چاپ کرد. کسی باور نمی‌کرد نوشته‌ها از آنِ دانش‌آموز دوره‌ی راهنمایی است که در نشریه و خبرنامه‌ی دانشگاهی چاپ می‌شود.
«همه‌ی گوسفندان احمقند» اولین کتاب من در همان سال است که با الهام گرفتن و دیدن رفتار دو گوسفند نوشتم که یکی به دست قصاب محل، سرپا در میان گله ذبح شد و گوسفندان هیچ عکس‌العملی نشان ندادند و دیگری، در هجوم گرگ به گله، دریده شد و گوسفندان پراکنده شدند و دوباره برگشتند، خون ریخته شده‌ی آن را بوییدند و دوباره به چرا مشغول شدند.
علاوه بر این‌ها، نوشتن را مدیون نمایشنامه‌های کلاس هستم که بداهه می‌نوشتم و آقای رستمی، معلم حرفه و فن، در وقت اضافی بعد از درس، اجازه‌ی اجرای آن را به ما می‌داد.»
هیچ چیز چون خواندن و نوشتن او را در آن دوره راضی نمی‌کرد. دکتر محمدیان کتاب‌های زیادی را در دوره راهنمایی خواند. جایزه‌ی نمره‌های بیست او یک تومان بود که پدرش می‌داد و از جمع کردن آن‌ها کتاب می‌خرید؛ البته قبل از آن، شبی یک ریال کتاب کرایه می‌کرد.
بعضی از کتاب‌ها قیمت بالایی داشتند و با یک یا دو تومان نمی‌شد آن‌ها را خرید و لازم بود که پس‌انداز کند ولی حوصله‌ی انتظار کشیدن نداشت. این مطلب را آقای حسین‌خواه -مدیر کتاب‌فروشی مکتب اسلام که نمایندگی فروش مجله‌ی مکتب اسلام و انتشارات حوزه‌ی علمیه‌ی قم را هم داشت- متوجه شده‌بود و به همین دلیل به او کتاب قسطی می‌فروخت و کتاب‌هایی را که خوانده بود، به شرط تمیز و سالم بودن دوباره پس می‌گرفت و با کتابی دیگر عوض می‌کرد. ولی محمدیان نوجوان، بعد از مدتی نتوانست کتاب‌هایی را که خوانده بود پس بدهد؛ چون از همان روزگار حاشیه‌نویسی می‌کرد و زیر برخی از نوشته‌ها خط می‌کشید و در کناره‌ی کتاب‌ها نظرِ رد و قبول خود را می‌نوشت. مطلب دیگر این بود که آقای افخمی(معلم وی) در جلسه‌ی هفتگی انجمن دینی-علمی مهدیه، به خلاصه‌ی کتاب‌ها و کتاب‌های تازه خوانده‌شده‌ توسط بچه‌ها امتیاز می‌داد؛ برای همین هم روی کتاب‌ها امضا می‌زد یا علامت‌گذاری می‌نمود و بچه‌ها را تشویق به داشتن کتاب‌خانه می‌کرد. این شیوه باعث شد که امروز تعداد کتاب‌های او فراوان شود و کتابخانه‌اش شاهد کتاب‌هایی باشد که از تاریخ انتشار برخی از آن‌ها بیش از نیم قرن می‌گذرد و هنوز امضای آقای افخمی از 30 سال قبل روی برخی از آن‌ها قابل مشاهده باشد. اتفاقات دوره‌ی تحصیلی و دوران نوجوانی و جوانی دکتر محمدیان از زبان وی شنیدنی است:
«دوره‌ی راهنمایی تحصیلی برای من دوره‌ای بسیار شیرین، خوب، به یادماندنی و تاثیرگذار بود؛ یعنی سال‌های تحصیلی بین 53 تا 56، دوره‌ای بود که چند اتفاق مهم در زندگی من واقع شد. در این سال‌ها طلبه، نویسنده، سخنران، فعال سیاسی-اجتماعی، نان‌آور و به معنای کسی که کار کردن را آموخته است، بودم. تابستان، از معلمی تا دست‌فروشی، سبزی‌فروشی، بقالی، کار در کوره‌پزخانه و اندکی قالی‌بافی و نمونه‌خوانی در چاپ‌خانه را تجربه کرده‌ام. بیش‌ترین مطالعه‌ی کتاب‌های پلیسی و جنایی، مانند داستان‌های مایک هامر و دالر و کتاب‌های داریوش عبادالهی را از طریق نمونه‌خوانی کتاب‌های انتشاراتی نوبل تبریز انجام داده‌ام که صفحه‌ای یک تا 5 ریال -‌بسته به قطع و تعداد سطر آن-‌ مزد می‌گرفتم.
بهترین کتاب های آن روزگار برای من آثار داستانی آقای محمود حکیمی و انتشارات نسل جوان قم بود که بعدها آثار مرحوم دکتر شریعتی نیز به آن‌ها افزوده شد.
آغاز دبیرستان، مرحله‌ی دیگری در زندگی من بود که مجبور بودم برخی از فعالیت‌های دینی و فرهنگی را که ناخواسته رنگ سیاسی نیز به خود می‌گرفت، با پنهان‌کاری پی بگیرم. البته در جامعه‌ای که آزادی نباشد، همه‌ی امور خواسته یا ناخواسته، رنگ و بوی سیاسی به خود می‌گیرد. ما هم هر کاری می‌کردیم، تعبیر به سیاسی می‌شد. از روحانی محل گرفته تا پدر و مادر و دوستان و معلمان به نوعی از خطرات این کار حذر می‌دادند. اما خدای متعال با ما بود که پیش از دیدن داغ و درفش شاهنشاهی و چشیدن نوازش‌های ساواک و از این قبیل ماجراها، توفان انقلاب اسلامی وزیدن گرفت و رایت و پرچم پیروزی اسلام و جمهوری اسلامی به اهتزاز درآمد. البته سال 56 به بعد که در دبیرستان فردوسی مشغول به تحصیل شدم، به انگیزه و هم‌راستایی تحصیلات حوزوی و دبیرستانی، رشته‌ی علوم انسانی -‌اقتصاد-‌ را انتخاب کردم که ای کاش ریاضی-فیزیک می‌خواندم؛ هرچند در چهارم دبیرستان علاوه بر رشته‌ی اقتصاد، به صورت متفرقه علوم تجربی را امتحان دادم و معدل 14 کسب کردم ولی به دردم نخورد؛ چون در دانشگاه نتوانستم در رشته‌ای غیر علوم انسانی ادامه‌ی تحصیل بدهم، با این که در این حوزه، مطالعات متفرقه‌ای داشته و دارم.
در دوره‌ی دبیرستان، دوره‌ی مقدمات حوزوی را تمام و دوره‌ی سطح را شروع کرده‌بودم. در محضر استادانی مانند آیت‌الله شربیانی و آیت‌الله محدث تبریزی بهره بردم. فقه، اصول، منظومه‌ی سبزواری و تفسیر را در محضر بزرگان دیگری مانند حضرات آقایان آل‌هاشم، خوانساری، سرایی، حاجی‌زاده، میرزا عبدالله کامرانی، سید ابوالحسن مولانا، آقای کوچه‌باغی و میرزا عبدالصمد دانش آموختم و به قدر وسع خودم، در علوم، رشته‌ها و کتاب‌های مختلفی مانند معالم، حاشیه، مغنی و شرح لمعه، مکاسب و رسایل را در حوزه‌ی تبریز بهره‌مند شدم. البته عمده‌ی بهره‌گیری من در فقه و تفسیر در تبریز، از محضر حضرت آیت‌الله حاج میرزا علی‌اکبر محدث تبریزی، اعلی الله مقامه، بود که وجود آن بزرگوار، ذی‌جود و ذی‌قیمت بود. ولی برای مردم تبریز، در حد یک عالم متعارف و معمولی شناخته شده بود؛ با این که در تفسیر قرآن کریم اهل نظر بود و محضری شاگردپرور داشت.
البته در آن سال‌ها با برخی از بزرگان تبریز نیز به واسطه‌ی فعالیت‌های اجتماعی یا طلبگی ارتباطاتی داشتم که ذکر نامشان موجب برکت است: مرحوم آیت‌الله شهید قاضی طباطبایی، رحمت‌ الله علیه، مرحوم آیت‌الله حاج شیخ عبدالحسین غروی، مرحوم حجت‌الاسلام‌والمسلمین آقای انزابی، رحمت الله علیه، که چند دوره نیز نماینده‌ی مردم تبریز در مجلس شورای اسلامی بودند. مجلس تفسیر هفتگی ایشان بعد از ظهرهای جمعه، از جمله‌ی محل مراجعات، به همراه دوستانی مانند شهید خشتگر، حسین عطاریان، غلامرضا علایه، آژیری و تعدادی دیگر بود. از جمله‌ی کسانی که از ایشان خاطره دارم مرحوم حجت‌الاسلام آقای بستان‌آبادی بودند که در مسابقه‌ی حفظ حدیث به من جایزه داد و مرا با عنوان علامه‌ی صغیر در میان دوستان تشویق فرمودند که همین باعث شد بعدها چند مجموعه چهل حدیث را فراهم آورم.
استاد دیگر ما آقای سید ابراهیم خلیل‌نقوی بودند. البته ایشان ملبس به لباس روحانی نبودند؛ ولی به معنای واقعی کلمه، آدم ملایی‌اند. من در خدمت ایشان درس‌هایی درباره مارکسیسم - نوشته جلال الدین فارسی -را خواندم. همه اعضای آن کلاس دکتر و مهندس و دارای تحصیلات دانشگاهی بودند و بنده کوچک‌ترین و کم‌سوادترین آن‌ها. این کلاس، تحت پوشش؛ در مغازه‌ای داخل پاساژی در خیابان خاقانی تبریز برگزار می‌شد. آشنایی ما با ایشان در سخنرانی‌ها و در جلسات فوق برنامه‌ی مدرسه‌ی راهنمایی تحصیلی فرقانی شروع شد. در آن جلسات، بنده مقاله‌ای را درباره‌ی تقیه نوشته بودم که عنوان مقاله «تقیه، نه انزوا و کناره‌گیری، بلکه روش مبارزه در دوره‌ی نتوانستن» بود.
در دوره‌ی دبیرستان که به سال 60 منتهی شد، تحصیلات حوزوی را به پایان دوره‌ی سطح رساندم. البته جریان انقلاب و مشغله‌ها و فعالیت‌های جانبی و بعد از آن، آغاز جنگ تحمیلی از سرعت و شتاب درس و بحث کاسته بود ولی هنر این بود که بتوانم به نسبتی همه را با هم جمع کنم. سخنرانی و نوشتن و تدریس و تحصیل و تبلیغ و فعالیت‌های دیگر، هر یک سهمی و وزنی را به خود اختصاص دادند که یک‌باره دیدم باید جدی‌تر از این‌ها بود.»
دکتر محمدیان، در فاصله‌ی انقلاب فرهنگی، در نخستین دوره‌ی دانشگاه امام صادق(علیه‌السلام)، رتبه‌ی اول را کسب کرد، اما بعد از ملاحظه‌ی شرایط دانشگاه، که شبانه‌روزی و دوره‌ای هفت ساله و به هم پیوسته تا فوق لیسانس بود، به‌رغم این که تعهد محضری را هم امضا کرده بود، با راهنمایی و مشورتی که با آیت‌الله باقری‌کنی داشت، از تحصیل در آن دانشگاه منصرف شد. اما به اجبار و اصرار برخی از دوستان، که به نوعی دعوت به رقابت، همراه با رفاقت، در اولین کنکور بعد از انقلاب فرهنگی بود، در کنکور شرکت و در رشته زبان و ادبیات عرب دانشگاه تهران پذیرفته شد. در آن دوره، کنکور دو مرحله داشت. مرحله‌ی اول آزمون عمومی و مرحله‌ی دوم آزمون اختصاصی. بین این دو مرحله خیلی فاصله افتاد و در موقع اعلام نتایج مرحله اول، وی در منطقه‌ی عملیاتی گیلان‌غرب بود. آزمون مرحله‌ی دوم بلافاصله بعد از اعلام نتایج با فاصله یک و دو روز برگزار شد که مجبور شد مرحله‌ی دوم کنکور را در منطقه‌ی عملیاتی غرب در دانشگاه کرمانشاه امتحان دهد و در همان جلسه نیز انتخاب رشته کند.
وی، در بهمن ماه 62 در دانشگاه تهران ثبت نام کرد و مشغول به تحصیل شد. اما رفت و آمدها به جبهه، در آستانه‌ی عملیات و برخی مشغله‌ها در تبریز، موجب شد تمرکز واقعی را برای تحصیل از دست بدهد. با همه‌ی این‌ها در مدت 7 ترم، واحدها را به پایان رساند؛ اما از سال 64 که با خانواده به تهران نقل مکان کرد، فرصت‌ها برایش فراهم شد تا از محضر استادان مختلف در دانشگاه استفاده کند؛ استادانی چون آقایان دکتر موسوی بهبهانی، دکتر دیباجی، دکتر شکیب، دکتر انوار، دکتر حریرچی و دکتر محدث کسایی و آشنایی نزدیک با دانشمندانی مانند آقایان دکتر شهیدی، دکتر گرجی، دکتر مهدی محقق، دکتر شیخ و دکتر نصیریان و امکان بهره‌گیری از اندیشه‌های ناب، فرصت دیگری بود که برای وی ایجاد شد.
دکتر محمدیان در این بین، مباحثات حوزوی را نیز پی می‌گرفت. به مدرسه‌ی مروی، مهدیه‌ی تهران و مدرسه‌ی شیخ عبدالحسین، حوزه‌ی شهید بهشتی و حوزه‌ی چیذر مراجعه می‌کرد و در نهایت موفق شد از محضر حضرت آیات خلخالی، سید عبدالمجید ایروانی، موسوی بجنوردی و آقا شیخ مجتبی تهرانی کسب فیض کند و در رفت و آمد به قم نیز از محضر آیات عظام سبحانی، فاضل و... بهره‌مند شود. البته، آموزش غیر حضوری توسط نوار و رادیو در پیشرفت وی بی‌تاثیر نبود.
وی از محضر قرآنی حضرت آیت‌الله جوادی آملی، دامت برکاته، بهره‌های بسیار برد و به گفته‌ی خودش: «آن‌چه از ایشان بلاواسطه و با واسطه بهره گرفته‌ام، دوام بهره‌گیری‌ام از خوان نعمت فضل و دانش قرآنی استاد ارجمندم حضرت آیت‌الله محدث تبریزی بوده‌است که به حق، دوره‌ی مجمع‌البیان را به المیزان گره زد و مرا از طبرسی به طباطبایی، اعلی‌الله مقامهما الشریف، پیوند داد و با زلال تسنیم سیراب، اما در عین حال عطشناکِ پی‌جویی سرچشمه‌ی کوثر جاری آن کرد. البته مجالست با عالم بزرگواری مانند جناب حجت‌الاسلام‌والمسلمین آقای قرائتی، دامت برکاته، ‌که بهره‌مندی از قرآن و پرداختن به آن ورد کلامش و ذکر و بیانش است، در این مراقبت پر تاثیر بوده‌است. از دریافت‌های نورانی ایشان نیز در تفسیر نور، اندوخته‌ها دارم و از کلام ساده و متین و روانش که چون روح و فطرتی روستایی، بی غل و غش می‌ماند، استفاده‌ها برده‌ام.
هم‌چنان که از دیگر استاد بزرگوارم حضرت علامه محمد تقی جعفری، رضوان الله تعالی علیه، در حوزه‌ی مطالعه‌ی انسان‌شناسی به فضل الهی بهره‌مند شده‌ام و برخی ارشادات ایشان در زمینه‌های مختلف مطالعاتی و نحوه‌ی نگاه به موضوعات، مانند ادبیات، عرفان، کلام و هنر برایم مفید و کارآمد بود. در محضر ایشان هر کس به وسع خویش بهره می‌گرفت. در دستگیری و راهنمایی شاگردان، دلسوز و عمیق و در یاد دادن و آموزاندن، بسیار سخی و کریم بودند. روح لطیف و طبع ظریف و حافظه‌ی قوی و نگاه ژرف ایشان برای من حمل اعجاب بود. گاهی در محضر ایشان مسائل مثنوی را مطرح می‌کردم و برخی مواقع نیز متعرض مباحث جهان‌شناسی و انسان‌شناسی می‌شدند.»
وی بعد از گذراندن دوره‌ی کارشناسی، در کنکور کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد اسلامی شرکت کرد و پذیرفته شد. اما به دلیل مشغله‌ی کاری و تحصیل حوزوی، طول دوره‌ی تحصیل کارشناسی ارشد 4 سال شد و دلیل دیگر طولانی شدن این دوره نیز، انتخاب پایان‌نامه‌ی زمان‌بری بود به نام مفسران شیعه. تدوین و تالیف این پایان‌نامه، زمان زیادی از وی گرفت و دلیل آن نیز این بود که می‌خواست به صورت جامع و کامل جواب دکتر «ذهبی مصری» صاحب کتاب «التفسیر و المفسرون» را بدهد که در مقدمه‌ی آن کتاب ادعا کرده است که شیعه تفسیر ندارد و آنچه از احوال تفسیری نقل می‌کند، بیش‌تر تلاش برای اثبات حقانیت علی(علیه‌السلام) و فرزندان او و مشتی از جفریات و اسرائیلیات است.
اگر چه این پایان‌نامه را تمام کرد؛ ولی آن‌چه ارائه شد، با توجه به راهنمایی استاد راهنمای این پروژه -‌دکتر امیرمحمود انوار-‌ مقدمه و مفسران قرن اول و دوم هجری و ذکر اسامی و مؤلفات و تاریخ مختصر مفسران قرون بعد بود که با امتیاز عالی و نمره بیست مورد پذیرش قرار گرفت. البته این مجموعه را هنگام تالیف طبقات مفسران شیعه توسط حجت‌الاسلام والمسلمین عقیقی‌بخشایشی، در اختیار وی گذاشت تا به صلاح‌دید، استفاده شود که برخی موارد، از آن نقل شده‌است. درپی انتشار کتاب طبقات مفسران شیعه، دکتر محمدیان از چاپ پایان‌نامه منصرف شد؛ ولی با مراجعه به کتاب طبقات، ملاحظه شد وی متفاوت از کتاب مذکور است و می‌تواند در صورت انتشار، کاستی‌های آن را تکمیل کند. این چنین شد که برای بهره‌گیری بیشتر، در صدد ترجمه‌ی آن به عربی برآمد تا بهره‌گیری از آن بیش‌تر شود. به همین دلیل، جلد اول به عربی بازنگارش شده است.
 منبع : mohammadian.ir

پانل چيست؟ شركت كبير پانل توليد كننده پانل ساندویچی

 پانل چيست؟ شركت كبير پانل توليد كننده پانل ساندویچی

 
 
پانل سقفي وپانل ديواري

با استفاده از فوم پلي يورتان و با داشتن يكي از پيشرفته ترين خطوط توليد به روز اروپاييي با نام (كانتينيوس) و با به بهره گيري از پرسنل با سابقه و با تجربه افتخار اين را داريم كه مشخصات فني توليدات خود را در جهت استحضار مديران، مجريان و مشاورين محترم صنايع ملي و خصوصي به عرض برسانيم.

 

تيم حرفه اي براي ارائه محصولات و خدمات با كيفيت

شركت كبير پانل با دارا بودن سابقه درخشا وبهره گيري از با تجربه ترين و متخصص ترين پرسنل در حوزه محصولات توانسته است حجم بالايي از توليد را پوشش وسطح بالايي از كيفيت را ايجاد نمايد

ما با نگرش به آينده سرمايه گزاري ميكنيم

 

شركت كبيرپانل براي بالا بردن كيفيت محصولات خود از جديد ترين ماشين آلات و دستگاه ها استفاده ميكند و اقدام به اخذ گواهينامه استاندارد ۱۷۰۲۵ ( آزمايشگاه) و تجهيزات آزمايشگاه هاي بسيار مدرن نموده است .

احترام به محيط زيست

شركت كبير پانل هميشه در راستايه احترام به محيط زيست قدم برداشته است و تنها شركتي است كهه در توليدات خود از گاز پنتان كه تماما سازگار با محيط زيست است استفاده ميكند و در همين راستا اقدام به اخذ گواهي نامه ISO14000(محيط زيست) و ISO18000 (ايمني و بهداشت) نموده

ساندويچ پانل

ساندويچ پانل يكي از مصالح ساخت و ساز است كه سرعت بسيار زيادي به ساخت سازه ها و سوله ها مي بخشد . ساندويچ پانل از دولايه فلزي و يك لايه دروني از جنسي نرم مانند فوم تشكيل شده است و در ساخت سوله ، كانكس و سقف يا ديوار كاربرد دارد .

آماده بودن ساندويچ پانل سرعت بسياري به پيشبرد پروژه ها مي دهد . همچنين با اينكه سبك است مقاومت بالايي نيز دارد .

ساندويچ پانل ها را بعد از استفاده مي توان مجددا باز نمود وبه جاي ديگري منتقل نمود . مي توان از ساندويچ پانل براي ساخنت مجدد سازه هاي جديد استفاده كرد . شركت كبير پانل يكي از بهترين توليد كنندگان اين سازه در ايران مي باشد .

اين شركت خوشنام ميتواند انواع ساندويچ پانل سقفي و ديواري را در رنگ ها و طرح هاي مختلف ايجاد نمايد .

شركت كبير پانل بازار داخلي سر تاسر كشور را تحت پوشش خود قرار داده و و توليدات خود را جهت گسترش بازار هاي خود با بالاترين كيفيت و قيمت مناسب به كشور هاي همسايه ارسال ميكند رضايتمندي مشتريان ما نشان دهنده مسير رو به رشد شركت كبير پانل است

شركت كبير پانل هميشه در راستايه احترام به محيط زيست قدم برداشته است و تنها شركتي است كهه در توليدات خود از گاز پنتان كه تماما سازگار با محيط زيست است استفاده ميكند و در همين راستا اقدام به اخذ گواهي نامه ISO14000(محيط زيست) و ISO18000 (ايمني و بهداشت) نموده

شركت كبير پانل با توليد محصولاتي با كيفيت بالا و بروزترين تكنولوژي در سطح رقابت جهاني در جهت ارتقاء سطح كيفي محصولات ايراني همواره تلاش نموده است.

ايراني آباد و پيشرفته آرزوي ماست

شركت كبير پانل توليد كننده ساندويچ پانل هاي سقفي و ديواري است كه سابقه اي طولاني در امر توليد و فروش و صادرات ساندويچ پانل دارد . اين شركت كه توانايي توليد اين محصول را در انواع سقفي و ديواري دارد، مي تواند سفارشات شما را در ابعاد مختلف دريافت نمايد . رنگ بندي يكي ديگر از ويژگيهاي اين محصول مي باشد و همچنين كيفيت بالاي ساندويچ پانل هاي اين شركت يكي ديگر از مزاياي محصولات كبير پانل است .

با استفاده از فوم پلي يورتان و با داشتن يكي از پيشرفته ترين خطوط توليد به روز اروپاييي با نام (كانتينيوس) و با به بهره گيري از پرسنل با سابقه و با تجربه افتخار اين را داريم كه مشخصات فني توليدات خود را در جهت استحضار مديران، مجريان و مشاورين محترم صنايع ملي و خصوصي به عرض برسانيم.

 

تيم حرفه اي براي ارائه محصولات و خدمات با كيفيت

شركت كبير پانل با دارا بودن سابقه درخشا وبهره گيري از با تجربه ترين و متخصص ترين پرسنل در حوزه محصولات توانسته است حجم بالايي از توليد را پوشش وسطح بالايي از كيفيت را ايجاد نمايد.

منبع : شركت كبير پانل

نحوه نگارش رزومه ( نمونه رزومه )

 رزومه متنی است چند صفحه ای حاوی اطلاعات و مشخصات فردی که قبل از مصاحبه در اختیار کارفرمایان قرار گرفته و به آنان امکان میدهد تا ارزیابی اولیه ای از توانایی های شغلی شما داشته باشند. در واقع رزومه باید تصویری ذهنی از شما و فعالیتهای شغلیتان، به خواننده ارائه کند. از این حیث رزومه جنبه ای تبلیغاتی دارد بدین ترتیب که ویژگیهای مؤثر و مفید خود را در اختیار کارفرما قرار میدهید و به نوعی سعی میکنید تا وی را متقاعد سازید که از بین چندین داوطلب، شما را برای شرکت در مصاحبه انتخاب نماید. رزومه باید به طور مثبتی مهارتها و توانایی های شما را نشان دهد. رزومه در عین حال که باید صادقانه باشد، وبایدعاری از تعارفات و شکسته نفسی باشد.

رزومه زندگی نامه، شرح گذشته و یا حال شما نیست (هر چند که قسمت عمده آن مربوط به سوابق کاریتان میشود). اولین هدف رزومه جلب توجه کارفرماست. بنابراین در هر جمله ای که مینویسید باید سعی کنید به نوعی علاقه و توجه خواننده را جلب کنید. یک رزومه خوب میتواند کلید موفقیت شما در امر کاریابی باشد. به آن از دید انجام وظیفه نگاه نکنید.
شیوه های متفاوتی برای نگارش رزومه متداول و مرسوم است و هر کس به مقتضای سلیقه و هدفی که از نگارش رزومه دارد ، شیوه خاصی را بر می گزیند . اما به طور کلی اصول و سرفصل بندی عمومی رزومه ها به شرح زیر است:
 
۱- جزئیات شخصی(Personal Details)
 
yektanet.com
اغلب رزومه ها با این بخش آغاز می شوند . آن چه می بایست در این بخش ذکر شود شامل نام ، آدرس ، شماره تلفن ، آدرس پست الکترونیک و تاریخ تولد است.
 
۲- پروفایل شخصی(Personal Profile)
 
وارد کردن پروفایل در رزومه امری سلیقه ای است و ضروری محسوب نمی شود . آن چه در پروفایل به نگارش در می آید ، تصویری کلی و گویا از شما است که به طور جزئی تر در سایر بخش های رزومه ذکر می شود.
 
۳- تحصیلات و توانایی های علمی(Education and Qualifications)
 
این بخش شامل تمام سوابق تحصیلی و علمی شما ، از دیپلم دبیرستان و نام دبیرستان گرفته تا آخرین مدرک تحصیلی ، رشته ها و گرایش ها و زمان بندی هر دوره ی تحصیلی خواهد بود. به یاد داشته باشید که حتماً ذکر کنید در حال حاضر مشغول گذراندن چه دوره ای هستید . سایر دوره های علمی – کابردی که در کنار تحصیل آکادمیک گذرانده اید را هم حتماً بنویسید.
 
۴- سوابق شغلی (Skills and Work Experiences)
 
در این بخش باید کل سوابق شغلی شما ، اعم از تمام وقت یا پاره وقت ، با ذکر نام و تلفن یا آدرس محل کار ، به اضافه تاریخ و دوره اشتغال فهرست شود.
 
۵- انتشارات و مقالات(Publications)
 
فهرست کتب و مقالاتی که منتشر کرده و یا در کنفرانس ها ارائه نموده اید به اضافه زمان انتشار را در این بخش بیاورید. اگر خلاصه مقالات را به رزومه ضمیمه نمایید بهتر است.
 
۶- سایر اطلاعات(Additional Information)
 
نگارش این قسمت ضروری نیست ، اما چنان چه لازم دانستید توضیحی جانبی روی سوابق تحصیلی و شغلی خود بنویسید ، می توانید این بخش را اضافه نمایید.
 
۷ – علائق(Interests)
 
فهرستی از علائق خود در زمینه های فوق برنامه مثل ورزش یا هنر را در این بخش بنویسید و احیاناً اگر سوابق حرفه ای در این زمینه ها دارید حتما ذکر کنید.
 
۸ – معرف ها(References)
 
نام ، رتبه ، درجه تحصیلی ، آدرس یا تلفن و کلاً اطلاعات مربوط به معرفین خود ( که معمولا اساتید شما هستند ) را در این بخش بیاورید . این معرف ها می بایست همان معرفینی باشند که توصیه نامه های شما را تکمیل نموده اند.
 
* سایر توصیه ها
 
– پیش از نگارش رزومه ، خوب در مورد سوابق تحصیلی و شغلی خود فکر کنید تا چیزی را از قلم نیاندازید . سعی کنید تا حد امکان ، مدارکی دال بر سوابقتان آماده و ترجمه کنید تا ضمیمه رزومه نمایید.
 
– از دروغگویی یا بزرگنمایی جداً پرهیز کنید ، ممکن است برایتان دردسر ساز شود!
 
– بهتر است رزومه را در ۲ روی یک کاغذ A4  تنظیم نمایید. بهترین حجم رزومه در همین حد است.
 
– حتماً چند نسخه اضافه از رزومه برای خودتان نگه دارید تا در صورت لزوم از آن ها استفاده کنید.
 
– در مورد نگارش انگلیسی ، حتماً درباره متن رزومه با یک مترجم و یا کسی که انگلیسی ادبی را به خوبی می داند مشورت کنید.
 
– رزومه را حتما تایپ کنید و از ارائه رزومه دست نویس جداً خود داری کنید.
 
* نمونه رزومه :
 
Chronological C.V.
 
Personal Details :
 
Full Name: Kate Smith
 
Address: 123 Anytown Rd.
 
Riverton
 
Manchester
 
Personal Profile:
 
– An enthusiastic college student with excellent knowledge of Business Administration. I am able to meet deadlines and can work within a team or on my own initiative.
 
– I am keen to find a good University so as I can continue my education.
 
Education and Qualifications:
 
۲۰۰۰ – Present : Oldham Sixth Form College
 
GNVQ Intermediate Business and Finance
 
( Including units on office procedure, accounting and business management)
 
۱۹۹۵ – ۲۰۰۰  :    Manchester High School
 
GCSEs :
 
English Language     :     Grade C
 
Mathematics            :     Grade D
 
French                     :     Grade C
 
Art                           :     Grade B
 
History                     :     Grade C
 
Work Experience:
 
July 1999 – September 1999   :        J&B Solicitor
 
Office Junior
 
main tasks:
 
– Syccessfully dealt with telephone enqueries.
 
– Organized and maintained an effective filing System.
 
– Typed Letters , memos and reports.
 
November 1997   :                          Marketing 4U Company (work experience)
 
main tasks:
 
– Used various office equipment including faxes , photocopiers and laminators.
 
– word processed letters and address labels.
 
Other Information:
 
– I recently participated in a reader scheme where I helped children with learning difficulties.
 
– I am currently taking driveing lessons.
 
Referrences:
 
Mrs J. Brown
 
Course Tutor  (Automobile Engineering)
 
Trafford College
 
Green Lane
 
Trafford
 
Tel: 0161 001 2222
 منبع : استخدام 
 

گروه صنعتي مهر توليد كننده ذغال چيني

 گروه صنعتي مهر توليد كننده ذغال چيني

گروه صنعتي مهر توليد كننده زغال فشرده چيني با سابقه اي طولاني در امر توليد و راه اندازي ذغال صنعتي و زغال چيني آماده راه اندازي خط توليد زغال چيني براي شما مي باشد . گروه صنعتي مهر با اتكا به سالها تجربه در امر توليد زغال چيني و راه اندازي خط توليد ذغال فشرده ، از شما دعوت مي نمايد تا با يادگيري اين صنعت پر سود به درآمدي عالي برسيد . با ما تماس بگيريد

گروه صنعتي مهر با اتكا به سالها تجربه در امر توليد زغال چيني و راه اندازي خط توليد ذغال فشرده ، از شما دعوت مي نمايد تا با يادگيري اين صنعت پر سود به درآمدي عالي برسيد . با ما تماس بگيريد

 

نگران تامين مواد اوليه ساخت زغال بعد از راه اندازي خط توليد نباشيد . ما بهترين مواد اوليه شامل خاك اره و پوست گردو را براي شما تامين مي نماييم

اين گروه توانايي راه اندازي و آموزش خط توليد زغال چيني را دارد و همچنين مزاياي زيادي براي كساني كه علاقه مندند كه از اين فرصت شغلي و استثنايي استفاده كنند را به همراه دارد . تعهد بالاي اين گروه در امر آموزش و همچنين پشتيباني هاي پس از آموزش توسط اين گروه اين امكان را براي شما فراهم ميآورد كه اعتماد كاملي به اين گروه داشته باشيد و با خيالي آسوده سرمايه گذاري نماييد . گروه مهر صنعت سابقه طولاني در امر توليد و فروش ذغال دارد و مي تواند پس از توليد زغال شما راحمايت نمايد تا بتوانيد فروشي خوب داشته باشيد .

گروه صنعتي مهر با اتكا به سالها تجربه در امر توليد زغال چيني و راه اندازي خط توليد ذغال فشرده ، از شما دعوت مي نمايد تا با يادگيري اين صنعت پر سود به درآمدي عالي برسيد . با ما تماس بگيريد

پشتيباني آموزشي يكي از مهمترين بخش هاي كار ماست . بعد از آموزش و تا زماني كه مسلط شويد ، مي توانيد براي رفع اشكال روي ما حساب كنيد . هميشه در كنار شما هستيم

نگران تامين مواد اوليه ساخت زغال بعد از راه اندازي خط توليد نباشيد . ما بهترين مواد اوليه شامل خاك اره و پوست گردو را براي شما تامين مي نماييم

نزديك بودن محل اقامت به محل آموزش ، بهترين مزيت پانسيون ما مي باشد . همچنين امكاناتي مانند حمام ، يخچال ، تلوزيون و ساير امكانات رفاهي نيز در دسترس شما مي باشد

فروش ذغال چيني و زغال فشرده

فروش بهترين زغال هاي چيني و فشرده و ارسال به سراسر كشور توسط ما انجام ميپذيرد . لطفا در صورت نياز با ما تماس بگيريد .

آموزش و راه اندازي خط توليد

راه اندازي خط توليد ذغال هاي چيني و فشرده نياز به تخصص ، مهارت و تجربه بالا دارد . ما ضمن آموزش ساخت زغال فشرده ، مي توانيم خط توليد ذغال فشرده چيني را براي شما راه اندازي نماييم

فروش مواد اوليه زغال فشرده چيني

فروش خاك اره و پوست گردو قهوه اي و ساير مواد اوليه زغال فشره توسط ما انجام ميگيرد . اگر نياز به خاك اره و پوست گردو و ساير مواد اوليه داريد با ما تماس بگيريد

 

نگران تامين مواد اوليه ساخت زغال بعد از راه اندازي خط توليد نباشيد . ما بهترين مواد اوليه شامل خاك اره و پوست گردو را براي شما تامين مي نماييم.

منبع : گروه صنعتي مهر

چطور بیوگرافی بنویسیم

 چطور بیوگرافی بنویسیم

 
بعضی وقتا تو زندگی لازم میشه که یه معرفی نامه که شامل اطلاعاتی درباره خودت و زندگیت هستش بنویسی. ممکنه این معرفی نامه رو وقتی میخوای برای مدرسه ثبت نام کی لازم داشته باشی یا ممکنه وقتی میخوای برای یه کاری اقدام کنی؛ ازت بخوان که یه معرفی کوچولو از خودت داشته باشی. یا اینکه نه! اصلا ممکنه این معرفی نامه رو برای کتابی که نوشتی لازم داشته باشی. حالا به هر دلیلی ممکنه این معرفی نامه یا به اصطلاح بیوگرافی رو لازم داشته باشی. مهم اینه که بدونی چجوری میتونی یه معرفی نامه یا بیوگرافی مختصر از خودت ارایه بدی که شامل همه اطلاعات مهم درباره تو باشه.
 
میخوام بهت یاد بدم که چجوری میتونی این کاررو انجا بدی. گام به گام و مرحله به مرحله چیزایی که در زیر توضیح میدم رو دنبال کن تا بتونی یه بیوگرافی خوب از خودت بنویسی.
 
 
قسمت اول: اول از همه یه دست نوشته و خلاصه ای از مهم ترین توانایی هات و قسمت های مهم زندگیت مثلا راجع به تحصیلت و یا مثلا راجع به علایقت آماده کن.
 
اول از همه اونایی که میخوان راجع بهت بدونن و تو میخوای خودت رو براشون معرفی کنی رو شناسایی و مشخص کن
 
۱-اول از همه اونایی که میخوان راجع بهت بدونن و تو میخوای خودت رو براشون معرفی کنی رو شناسایی و مشخص کن.
نکته ی مهم اینجاست که تو این معرفی نامه رو برای خودت نمی نویسی، داری این معرفی نامه یا بیوگرافی رو برای یه عده مردم که دوست دارن راجع بهت بدونن مینویسی. برای اینکه بتونی راجع به خودت و بهترین توانایی هات و مهم ترین کارهایی که میتونی انجام بدی بنویسی اول باید مشخص کنی که این معرفی نامه رو برای چه کسانی مینویسی و به اصطلاح مخاطبهای تو چه کسانی هستن.  کسانی که معرفی نامه تورو میخونن ممکنه  معلمت یا استاد دانشگاهت، همکارت، یه کمیته یا انجمن علمی و یا یه عده از مردم عادی باشه.  پس دقت کن که طرز نوشتنت در همه این موارد بسته به اینکه خواننده های معرفی نامه یا بیوگرافیت چه کسانی هستن فرق میکنه.
 
۲-اگه از یه دستور و راهنمای خاصی برای نوشتن معرفی نامه ت استفاده میکنی دقت کن که حتما مرحله به مرحله تمام چیزهایی که گفته رو رعایت کنی و انجام بدی.
*زمانی که معرفی نامه رو برای ثبت نام مدرسه ت میخوای و یا ثبت نام برای یه کاری میخوای؛ حتما باید از یه دستور یا راهنما استفاده کنی که مطمین باشی همه ی نکات ضروری رو توی معرفی نامه ت آورده باشی. اگه برای یه بورسیه تحصیل میخوای اقدام کنی، حتما کمیته علمی دنبال یه دست از اطلاعات خاص در معرفی نامه ت هستن، مثلا اطلاعاتی راجع به کارهای علمی ای که انجام دادی، یا مثلا راجع به نمره هایی که در طول دوران مدرسه یا دانشگاه و در امتحانات گرفتی؛ یا اینکه به چه موضوعاتی علمی و تحقیقی علاقه مند هستی و یا اینکه درباره موضوع علمی کمک هزینه تحصیلی که میخوای بگیری چقدر اطلاعات و توانایی داری
 
*در سایر موارد ، مثلا معرفی نامه برای اینکه وارد یه شغلی بشی، حتما نیاز خوهی داشت تا با مدیرانت و همکارانت مشورت و صحبت کنی و ازشون بخوای که مرحله به مرحله محتوای معرفی نامه رو که براشون ارایه میدی رو همراه تو دنبال کنن.
 
کارهای علمی که انجام دادی و و توانایی های علمی ای که داری رو بنویس و یه لیست ازشون تهیه کن.
 
 
۳-کارهای علمی که انجام دادی و و توانایی های علمی ای که داری رو بنویس و یه لیست ازشون تهیه کن.
ممکنه یه لیست بلند بالا از کارهای علمی که در دوران مدرسه انجام دادی و یا افتخارات و جایزه هایی که کسب کردی داشته باشی. بشین  و فکر کن که چه توانایی های داری و چه کارهای علمی ای کردی، بعد ازشون یه لیست درست کن. قسمت هایی که برات خیلی افتخارآمیز بوده رو پررنگ کن. مثلا جایزه هایی که کسب کردی، یا مثلا رتبه هایی که در مدرسه در امتحانات کسب کردی ، یا مثلا اگه جایی استخدام شدی، و خیلی از چیزای بارزش دیگه.
 
 
*یه مثال از پیشرفت های که میتونی داشته باشی و توی معرفی نامه ت بنویسی
 
من اولین نفر از خانواده م هستم که وارد دانشگاه شدم. من جزو نفرات برتر در طول چهار سال دانشگاه بودم و نمره های خیلی عالی ای در طول این دوران کسب کردم.
 
*مثال هایی از موفقیت ها و پیروزی هایی که میتونی توی معرفی نامه ت بنویسی: من تونستم بالاترین نمره رو توی امتحان استخدامی که مربوط به سوالات تاریخ بود رو بگیرم. من ده ماه دریک شرکت استخدام شدم و کارم رو به بهترین نحو ممکن انجام دادم و اکنون مجری طرح در شرکتی هستم.
 
یه لیست از خصوصیات اخلاقی خودت و علایقی که داری تهیه کن
 
۴-یه لیست از خصوصیات اخلاقی خودت و علایقی که داری تهیه کن
به شخصیت خودت و علایقی که داری فکر کن و یه لیست ازشون تهیه کن. حتما قبلا تو زندگیت با افرادی سرو کار داشتی که از خودشون معرفی نامه ارایه دادن و خودشون رو معرفی کردن. میتونی راجع به اونا فکر کنی و اصطلاحات و کلماتی که اونا استفاده کردن رو تو هم برای معرفی نامه ت استفاده کنی. از لغاتی  برای معرفی خودت استفاده کن که میتونن تو رو به بهترین نحو ممکن معرفی کنن و یه تصویر خوب از تو تو ذهن خواننده یا شنونده بوجود بیارن. همینطور علاوه بر معرفی شخصیتت، لازمه که یه لیست هم از علایقی که داری تهیه کنی تا بتونی بهتر خودت رو به خواننده ها یا شنونده ها معرفی کنی. مثلا ممکنه راجع به کارهای داوطلبانه ای که برای مردم فقیر و نیازمند کمک دوست داری انجام بدی بنویسی یا مثلا راجع به ورزشی که دوست داری یا مثلا راجع به موسیقی مورد علاقه ت و یا راجع به کتاب و نویسنده ی مورد علاقه ت میتونی بنویسی.
 
*مثالی ازخصوصیات رفتاری
 
اگه داری برای یه کار داوطلبانه اقدام میکنی که مربوط به کمک برای مردم نیازمند هستش و معرفی نامه رو برای این کار لازم داری؛ ممکنه نیاز داشته باشی از لغاتی مثل سازماندهی کننده؛ مهربان و دلسوز استفاده کنی و تاکید کنی که حاظری وقتت رو برای کمک به مردم اختصاص بدی. لغاتی مثل مهربانی و دل رحمی؛ سازماندهی کردن، یا اختصاص دادن وقت، بهترین و ضروری ترین لغاتی هستن که یه داوطلب انجام امور خیریه میتونه برای معرفی خودش استفاده کنه، سازمان امور خیریه به افرادی دل رحم و مهربان و یا افرادی که میتونن کارهارو خوب سازماندهی کنن و حاضرن وقتشون رو برای کمک به مردم فقیر اختصاص بدن نیاز داره. پس دقت کن که اگه این لغات رو در معرفی نامه ت استفاده کنی؛ به طور صد در صد میتونی وارد این گونه سازمان ها بشی و به مردم فقیر به صورت داوطلبانه کمک کنی؛  از نظر سازمان امور خیریه فردی مهربان و توانا یه فرد مناسب برای این کار هستش.
 
*مثال هایی از علایق
 
اگه داری برای یه کار علمی اقدام میکنی ، مثلا اگه میخوای عضو یه کمیته علمی بشی که دائما در حال مسافرت هستن و بسیار هنری عمل میکنن، ممکنه نیاز داشته باشی تو معرفی نامه ت از کلماتی مثل راهنمای تیم، که نشان دهنده علاقه ت به سازماندهی تیم هستش استفاده کنی. عباراتی مثل بازیکن فوتبال،و….. خیلی از تو نقش و تصویر خوبی در ذهن انجمن علمی بوجود میاره و اونارو تشویق میکنه که تو رو برای این کار انتخاب کنن.
 
 
 
قسمت دوم: راهنمای نوشتن معرفی نامه
حالا وقت این رسیده که معرفی نامه ت رو با بهترین جملاتی که تو ذهنت داری بنویسی و خودت رو توصیف کنی.
 
  حالا لیستی رو که تهیه کردی یه نگاه بنداز و ببین چه چیزایی رو میخوای ازش انتخاب کنی تا توی معرفی نامه ت بنویسی
 
 
 
۱-حالا لیستی رو که تهیه کردی یه نگاه بنداز و ببین چه چیزایی رو میخوای ازش انتخاب کنی تا توی معرفی نامه ت بنویسی
به کل لیستت یه نگاه بنداز و بهترین جملات رو که شامل موفقیت هات، پیشرفت هات، ویژگی های رفتاری و شخصیتیت و علایقت هستن رو انتخاب کن و در بیوگرافی یا معرفی نامه ت بنویس؛ این قسمت مهم ترین قسمت هستش چون یه دید کلی به خواننده راجع به تو میده و اونا میتونن با خوندن این قسمت ها یه تصویر کلی راجع به تو تو ذهنشون بسازن. پس سعی کن بهترین  جملات رو انتخاب کنی و توی معرفی نامه ت بنویسی.
 
*یه مثالی از این بخش که میتونم بهت ارایه بدم، مثال شخصی هستش که میخواد برای یه کار داوطلبانه که هدفش کمک به افراد فقیر هستش اقدام کنه و سعی داره یه معرفی نامه از خودش بنویسه.
 
این شخص یه شخصی هستش که ویژگی هایی مثل قدرت راهنمایی کردن تیم رو داره و کارهای زیادی رو تو زندگی روزانه ش انجام میده. ۱٫ هر هفته تنیس بازی میکنم
 
 
 
۲٫از زمانی که ۹ ساله م بود در کارهای داوطلبانه ای که مربوط به حفاظت از حیوانات بود شرکت میکردم
 
۳٫من اولین دختر از فامیلم بودم که به دانشگاه رفتم
 
من چهار ماه متوالی در جایی که مربوط به رشته تحصیلیم بود استخدام شدم.۴
 
 
 
مشخص کن که معرفی نامه ت رو چجوری میخوای بنویسی، از زبان سوم شخص یا از زبان اول شخص
 
۲-مشخص کن که معرفی نامه ت رو چجوری میخوای بنویسی، از زبان سوم شخص یا از زبان اول شخص
زمانی که معرفی نامه ت رو میخوای برای ورود به مدرسه یا برای گرفتن یه بورس تحصیلی بنویسی که یه انجمن یا کمیته علمی معرفی نامه ت رو خواهد خوند، در اینصورت معرفی نامه ت رو باید از زبان اول شخص بنویسی
 
اما زمانی که میخوای برای یه گروه از افراد یه چیزی رو ارائه بدی و قبل از اون میخوای خودت رو معرفی کنی بهتره که این معرفی نامه رو از زبان سوم شخص بنویسی.
 
 
 
*یه مثال از معرفی نامه که از زبان اول شخص نوشته شده:
 
من یازده بار به عنوان کارمند نمونه از زمانی که به تیم بست بای رفتم معرفی شدم
 
 
 
*یه مثال از معرفی نامه که به زبان سوم شخص نوشته شده: *
 
جین ۱۱ بار به عنوان کارمند نمونه از طرف شرکت بست بای معرفی شد.
 
 
 
۳-همه اطلاعات نامربوط رو از معرفی نامه ت حذف کن
مهم ترین چیزی که باید در نظرت داشته باشی اینه که حتما باید خلاصه بنویسی. اگه زمانی خواستی معرفی نامه ی بلند از خودت بنویسی میتونی اون رو برای خودت نگه داری، چون همونطور که قبلا بهت توضیح دادم معرفی نامه ای که برای یه کاری میخوای حتما بایدکوتاه و خلاصه باشه. منظورم اینه که لازم نیست هر نوع اطلاعاتی رو در معرفی نامه ت بنویسی، چون لازم نیست که خواننده هایی که معرفی نامه ت رو میخونن همه نوع اطلاعات از زندگیت بدونن
 
*شاید گنجاندن بعضی از اطلاعات و کارهایی که کردی در معرفی نامه ت برای اعضای کمیته و انجمن علمی مدرسه جالب باشه، اما دقت کن که اگه میخوای یه معرفی نامه حرفه ای بنویسی لازم نیست اینجور اطلاعات رو در معرفی نامه ت بیاری
 
شروع به نوشتن معرفی نامه ت کن و یادت نره که خلاصه بنویسی
 
 
 
۴-شروع به نوشتن معرفی نامه ت کن و یادت نره که خلاصه بنویسی
از راهنما برای نوشتن معرفی نامه ت استفاده کن و دقت کن که مرحله به مرحله همه موارد رو انجام بدی. سعی کن یه تصویر کلی از خودت بوجود بیاری که در این تصویر بتونی اطلاعات مفید از خودت به خواننده بدی. اما دقت کن که باید کم ترین لغات ممکن رو از خودت توی معرفی نامه ت بنویسی. در حالت کلی باید بدونی که بین صد تا دویست لغت در معرفی نامه ت از خودت بنویسی.
 
* معرفی نامه ت رو به صورت بحثی و مکالمه ای بنویس اما خیلی بحث رو بزرگش نکن، تا میتونی ساده بنویس. این یعنی اینکه سعی کن خودت رو با جملات ساده بزرگ نشون بدی، بدون اینکه لازم داشته باشی بحث اضافی بکنی.
 
پس به جای اینکه بنویسی پدر من ۱۲ تا ماشین عتیقه داره؛ بهتره بنویسی من از گذروندن وقتم با پدرم خیلی لذت میبرم، گاهی وقتا به پدرم کمک میکنم که ماشین های کهنه رو تعمیر کنه که این علاوه بر اینکه بهم کمک میکنه از گذروندن وقتم با پدرم لذت ببرم بلکه کمکم میکنه که اطلاعاتی خوبی رو درباره تعمیر و نگه داری ماشینها بدست بیارم.
 
 
 
۵-بعد از اینکه معرفی نامه ت رو نوشتی باید بشینی و اصلاحش کنی
برای چند ساعت یا چند روز کوتاه معرفی نامه ت رو کنار بزار و بعد از اون با دقت بشین و معرفی نامه ت روبخون تا اگه لازم باشه اصلاحش کنی و جملاتی رو که درست ننوشتی یا بد نوشتی درستش کنی، کنار گذاشتن معرفی نامه برای چند روز یا چند ساعت بهت کمک میکنه که ذهنت آروم بشه و با دقت چیزهایی که نوشتی رو بررسی کنی. زمانی که دوباره بعد از چند روز معرفی نامه ت رو خوندی حالا میتونی بفهمی که اشتباهات کجاست و کجا رو خوب ننوشتی و اصلاحش کنی. حتی میتونی این کاررو برای معرفی نامه های دیگران هم انجام بدی و با خوندن با دقت کمکشون کنی که بتونن اصلاحش کنن
 
*معرفی نامه ت رو با صدای بلند بخون، خوندن چند بار معرفی نامه ت بهت این اجازه رو میده که تصمیم بگیری کجا رو حذف کنی، کجا یه جمله هایی رو اضافه کنی و کجاهارو اصلاح کنی.
 
*معرفی نامه ت رو دوبار چک کن تا مطمئن بشی اسم ها و کلماتی که نوشتی املاشون درسته. مثلا  اگه اسم مکان هایی مثل مدرسه؛ سازمانهای دولتی؛ برنامه ها، افرادی که باهاشون کار کردی رو توی معرفی نامه ت آوردی، دقت کن که اسمشون رو درست نوشته باشی. علاوه بر اینها دقت کن که خودتم بتونی اسم این مکانها و اشخاص رو درست تلفظ کنی.
 
ازدوستت که تو رو خوب میشناسه بخواه که معرفی نامه ت رو بخونه
 
۶-ازدوستت که تو رو خوب میشناسه بخواه که معرفی نامه ت رو بخونه
از دوستت بخواه که معرفی نامه ت رو بخونه و نظرش رو در این باره بهت بگه، این بهت کمک میکنه که مطمئن بشی چیزهای درست و در عین حال ساده رو توی معرفی نامه ت آوردی. از دوستت بخواه بعد از اینکه معرفی نامه ت رو خوند بهت بگه که واضح و رسا هستش یا نه! آیا معرفی نامه ت تو رو خوب معرفی کرده و یه تصویر خوب و واضح از تو در ذهن خواننده بوجود آورده? اگه کسی که معرفی نامه ت رو میخونه تو رو نمیشناسه و دوست نزدیکت نیست، ازش بخواه بهت بگه که آیا بعد از خوندن این معرفی نامه به اطلاعات کلی از تو رسیده و حالا دیگه تا حدودی تو رو میشناسه? آیا لازمه چیزی رو از معرفی نامه ت حذف کنی یا یه چیزایی رو بهش اضافه کنی؟
 منبع : nojavanshad.ir

کلمات کلیدی در سئو

 سئو ، بهینه سازی سایت بهینه سازی سایت

سئو ، چرا وبسایت من به SEO نیاز دارد؟

اکثر ترافیک وب سایت توسط موتورهای جستجو گوگل، بینگ و یاهو هدایت می شود. اگر چه رسانه های اجتماعی و سایر انواع سایت ها هم میتوانند ترافیک برای سایت شما ایجاد کنند، موتورهای جستجو، روش اصلی برای هدایت ترافیک برای اکثر کاربران اینترنت هستند. این درست است که آیا سایت شما محتوا، خدمات، محصولات، اطلاعات و یا هر چیز دیگری را فراهم می کند.

جستجوهای جستجو - کلماتی که کاربران در جعبه جستجو تایپ می کنند، ارزش فوق العاده ای دارند. تجربه نشان داده است که ترافیک موتور جستجو می تواند موفق شود (یا شکستن) یک سازمان باشد. ترافیک هدفمند به یک وب سایت می تواند تبلیغات، درآمد و مواجهه را مانند هیچ کانال بازاریابی ارائه دهد. سرمایه گذاری در جستجوگرها می تواند در مقایسه با سایر انواع بازاریابی و ارتقاء میزان بازدهی استثنایی داشته باشد.
چرا موتورهای جستجو نمیتوانند سایت من بدون SEO را تشخیص دهند؟

سئو
موتورهای جستجو هوشمند هستند، اما هنوز هم نیاز به کمک دارند. موتورهای اصلی همواره تلاش می کنند تا تکنولوژی خود را برای ردیابی وب عمیق تر و نتایج بهتر را برای کاربران به ارمغان بیاورند. با این حال، محدودیتی برای موتورهای جستجو وجود دارد. در حالی که SEO مناسب می تواند هزاران نفر از بازدید کنندگان شما را افزایش دهد و توجه بیشتری را به خود جلب کند، حرکت اشتباه می تواند سایت شما را در نتایج جستجوی خود پنهان و یا دفن کند، در حالی که دید کم است.

علاوه بر ایجاد محتوای در دسترس برای موتورهای جستجو، SEO همچنین به ارتقاء رتبه بندی کمک می کند تا محتوا در آنجا قرار گیرد که جستجوگران آن را راحت تر پیدا کنند. اینترنت در حال تبدیل شدن به طور فزاینده ای رقابتی است، و آن دسته از شرکت هایی که انجام جستجوگرها را در نظر می گیرند، در بازدید کنندگان و مشتریان مورد نظر است.
آیا می توانم SEO را برای خودم انجام دهم؟
دنیای جستجوگرها پیچیده است، اما اکثر مردم به آسانی می توانند اصول اولیه را درک کنند. حتی مقدار کمی از دانش می تواند تفاوت بزرگی ایجاد کند. آموزش سئو و آموزش رایگان SEO به طور گسترده در وب در دسترس است، از جمله در راهنماهای این چنین است. این کار را با یک تمرین کوچک ترکیب کنید و به خوبی خود را برای تبدیل شدن به یک گور می کنید.

با توجه به تعهد وقت خود، تمایل شما برای یادگیری و پیچیدگی وب سایت شما، ممکن است تصمیم بگیرید که شما نیاز به سئوکار متخصص سئو ( سئو در تهران ) برای رسیدگی به امور را برای شما دارید. شرکت هایی که SEO را انجام می دهند ممکن است متفاوت باشند برخی تمرکز متفاوتی دارند، در حالی که دیگران یک رویکرد گسترده تر و عمومی تر دارند.

در هر صورت، خوب است که درک مفاهیم اصلی را داشته باشیم.
چقدر باید این مقاله را بخوانم؟

اگر در مورد بهبود ترافیک جستجو جدی هستید و با جستجوگرها آشنا نیستید، توصیه می کنیم این راهنمای را به جلو بروید. ما تلاش کرده ایم تا آن را به عنوان مختصر و آسان درک کنیم. یک PDF نسخه قابل چاپ برای کسانی که ترجیح می دهند و ده ها تن از منابع مرتبط با آن در سایت های دیگر و صفحاتی است که نیز مورد توجه شما هستند.

هر بخش از این راهنما ( مقالات سئو ) برای درک موثرترین شیوه های بهینه سازی موتورهای جستجو مهم است.

مجموعه مقالات سئو و بهینه سازی سایت
منبع : سئوسایت
صفحه قبل 1 2 3 4 5 6 صفحه بعد